مرتضی محصص در گفت و گو با پانا:

جوان گرایی در لیگ برتر شانزدهم پیشرفت فوتبال ایران را نشان داد

مدرس بین المللی فیفا مهم ترین شاخصه مثبت لیگ برتر ایران را جوانگرایی در فصل شانزدهم دانست.

کد مطلب: ۶۱۹۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

مرتضی محصص در گفت و گو با پانا درباره کیفیت لیگ برتر شانزدهم گفت: امسال برخلاف سال های گذشته لیگ برتر فوتبال با چند نکته مثبت همراه بود که به نظرم پیشرفت را در فوتبال ایران نشان می داد اما فارغ از نکات مثبت باز هم ضعف هایی داشتیم که به آنها می پردازیم.

وی ادامه داد: من ابتدا ضعف های لیگ امسال شروع می کنیم که به نظرم مخیلی محسوس بود؛ متاسفانه مهمترین آنها عدم ثبات اقتصادی باشگاه ها بود. ما امسال چندین بار با اعتصاب بازیکنان در تیم های مختلف روبه رو شدیم که این موضوع چهره ناخوشایندی از خودش به جا گذاشت. بازیکنی که یک فصل در اختیار باشگاه است و تمام مدت در اردو و تمرین و مسابقه است نباید به درجه ای برسد که اعتصاب کند و بعد باشگاه ها حق و حقوقش را پرداخت کنند.

کارشناس فوتبال کشورمان همچنین به یکی دیگر از ضعف های لیگ امسال اشاره کرد و گفت: کم جذابیت لیگ در هفته های پایانی از دیگر ضعف ها بود، البته نمی توانیم بگوییم این ضعف خیلی مملوس بود. به هر حال پرسپولیس از نظر فنی خیلی خوب کار کرده بود و سه هفته زودتر از پایان مسابقات قهرمانی را از آن خود کرد که این موضوع تا به حال در لیگ کمتر اتفاق افتاده بود اما همین موضوع هم باعث شده بود که در هفته های پایانی لیگ جذابیتی نداشته باشد.

وی همچنین گفت: اما لیگ برخلاف سال های گذشته نکات مثبت زیادی هم داشت و اینکه جوانگرایی در همه تیم ها اتفاق افتاده بود به خصوص در 5 تیم استقلال، پرسپولیس، پدیده، سایپا و ذوب آهن بازیکنان جوان تیم را تشکیل داده بودند که البته باز هم از بین این 5 تیم استقلال از همه تیم ها بیشتر ترکیب تیم را جوان کرده بود که این اتفاق باعث می شد هم انرژی مثبتی تیم داشته باشد و هم سرعت بالا برود که البته همین جوانگرایی در ابتدای فصل باعث شد استقلال کمی از تیم های دیگر به دلیل عدم تجربه عقب بماند اما مهم این بود که کار زیرساختی در فوتبال ایران رخ داده و به بازیکنان جوان در فوتبال ما میدان داده اند.

محصص در ادامه خاظرنشان کرد: البته خوشبختانه این جوانگرایی تنها در بازیکنان رخ نداد بلکه مربیانی هم امسال بودند که بسیار جوان بودند اما هدایت یک تیم لیگ برتری را برعهده داشتند که شاخص ترین آنها هم تیم استقلال،گسترش فولاد و ذوب آهن بود که باید این تغییر نسل در مربیان هم به فال نیک بگیریم.

این کارشناس فوتبال همچنین در پاسخ به اینکه امسال لیگ پدیده ای داشت یا خیر، عنوان کرد: باتوجه به اینکه امسال لیگ از جوانان زیادی تشکیل شده بود می توانیم بگوییم امسال سال خوبی در معرفی پدیده ها بود به عنوان مثال صادق محرمی در پرسپولیس خوب کار کرد و در تیم ذوب آهن هم بازیکنان جوان خوبی داشتیم که واقعا خوش درخشیدند و می توانیم به آینده فوتبالی آنها امیدوار باشیم. از طرفی بازیکنان خارجی هم که به لیگ امسال آمدند برخلاف سال های گذشته که به شدت ضعیف بودند امسال کمی بهتر شده بودند و خوب بازی کرده بودند.

وی در پایان همچنین عنوان کرد: اما در کنار همه این اتفاقات خوب ، اتفاقات ناگوار هم داشتیم این که برخی از تیم ها با وجو امکانات خوب نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و به لیگ دسته یک سقوط کردند که این موضوع جای فکر و تامل زیادی دارد و باید در سال های آینده با دقت بیشتری بررسی شدود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار