نادر فریاد شیران در گفت و گو با پانا:

توهین می کردند در حالی که برده بودیم و رکورد می شکستیم

مربی ملوان گفت: رکورد بدون باخت بودن ملوان در انزلی را با 17 بازی زدیم اما بعد از برخی بازی ها با اینکه 3 امتیاز را گرفته بودیم عده معدودی بودند که اعتراض و توهین می کردند و بی غیرت می گفتند.

کد مطلب: ۶۱۹۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد

ملوان در لیگ آزادگان شرایط عجیبی داشت؛ اوایل فصل کمتر کسی روی این تیم حساب باز می کرد اما به مرور تبدیل به مدعی شد تا همه این تیم را صعود کرده بدانند اما شکست مقابل پارس جنوبی در نهایت مانع از صعود این تیم قدیمی به سطح اول فوتبال ایران شد تا انزلی چی ها برای بازگشت به لیگ برتر حداقل یک فصل دیگر انتظار بکشند. نادر فریادشیران دستیار و یار همیشگی محمد مایلی کهن در گفت و گو با خبرنگار پانا ذرباره شرایط ملوان، حواشی این تیم و آینده حرف زد.

روزی که به انزلی رفتیم مردم فقط 2 درخواست داشتند

روزی که به انزلی رفتیم مردم این شهر فقط دو درخواست از ما داشتند؛ اول اینکه ملوان را در لیگ یک نگه داریم و تیم به لیگ دو سقوط نکند و دوم اینکه در بازی مستقیم با تیم رشت بازنده نباشیم. مورد اول که محقق شد و اصلا تیم در کورس صعود قرار داشت و مورد دوم هم اجرایی شد و حاصل بازی با سپیدرود یک برد و یک تساوی بود.

بادشان نرود در چه شرایطی تیم را تحویل گرفتیم

مردم یادشان نرود ما در شرایطی تیم را تحویل گرفتیم، تنها 4 روز به آغاز مسابقه ها مانده بود و هیچ کس از خود انزلی چی ها این تیم رو قبول نمی کرد. بسیاری از بازیکن های خوب تیم مثل صادق محرمی، پژمان نوری، مازیار زارع و سید جلال رافخایی جدا شده بودند و دست ما بسته بود.

نوری، زارع و رافخایی برای مذاکره نیامدند

من به پژمان نوری، مازیار زارع و سید جلال رافخایی پیغام دادم که بیایند تا حرف بزنیم ببینیم به کجا می رسیم اما نیامدند. ما وقتی تیم را گرفتیم این سه نفر از ملوان رفته بودند و اینطور نبود که مایلی کهن آنها را نخواهد. خودشان رفتند و ما هم که پیغام دادیم برای مذاکره بیایند نیامدند.

کمترین بودجه را در مقایسه با سایر مدعیان داشتیم

من قاطع می گویم تیم ما خیلی منسجم بود؛ تیمی که ابتدای فصل کسی تصور نمی کرد حتی در لیگ یک بماند مدعی شد و تا هفته آخر هم شانس صعود داشت. ما کمترین امکانات و بودجه را در مقایسه با خیلی از تیم های مدعی داشتیم؛ شما همین سپیدرود را ببنید دو الی سه برابر ملوان هزینه کرد تا لیگ برتری شد. اما پرداخت های ما اصلا قابل مقایسه با سایر تیم ها نبود، ما 10 الی 15 بازیکن مان را از بازیکن های تستی جذب کردیم؛ این کار را کدام یک از تیم های لیگ یک انجام می دهند و با همان بازیکن ها مدعی شود. شما تیم خونه به خونه را نگاه کنید رقم قرارداد سه بازیکنش اندازه کل تیم ماست. به جز آقای دنیامالی که در حد توانش به تیم کمک کرد ما کمکی نداشتیم ولی سپیدرود در بازی آخر فقط یک میلیارد تومان پاداش تعیین کرده بود. اگر دنیامالی نبود ملوان اینجا هم نبود.

باخت با شرافت هم خوب است

لیگ آزادگان امسال خیلی خوب بود و رقابت شدیدی در بالا و پایین جدول برقرار بود، به گونه ای که این رقابت را حتی در لیگ برتر هم نمی توان دید. شما نگاه کنید تا سه هفته قبل از پایان رقابت ها سه تیم شانس صعود داشتند و برای لیگ برتری شدن می جنگیدند. در مجموع لیگ خوبی را شاهد بودیم منتها ای کاش جانبداری ها صورت نمی گرفت تا رقابت سالم تر باشد. وقتی رقابت سالم باشد فوتبال به آدم لذت می دهد، برای مثال شما بازی هفته آخر ما با نفت مسجد سلیمان را نگاه کنید، تیم مسجد سلیمان در حالی که نه مدعی سقوط بود و نه در حال سقوط آمد و محکم و جانانه بازی کرد. و یا بازی ما با پارس جنوبی و خونه به خونه که منجر به پایین تر آمدن مان در جدول شد؛ دست شان درد نکند فوتبال با شرافت بازی کردند. باخت با شرافت هم خوب است.

وقتی رئیس سابق فدراسیون فوتبال در برنامه تلویزیونی که فیلم آن هم موجود است رسما می گوید با توصیه مهدی تاج به علیرضا فغانی گفته در یک بازی هوای داور تراکتورسازی را داشته باشد دیگر چه انتظاری باید داشت. همین در لیگ آزادگان سال گذشته من قاطع می گویم پیکان را بالا آورده اند؛ شما راه آهن را نگاه کنید سال قبل مگر بازیکن آفریقایی اش مشکل نداشت و غیر قانونی بازی نمی کرد. اما چه شد؟

همه می دانند تراکتورسازی چطور بازیکن سرباز می گیرد

مرتب می گویند ملوان بازیکن سرباز می گیرد؛ اما همین فصل را نگاه کنید چه بازیکن هایی را به تراکتورسازی دادند که هر کدام می توانستند در ملوان تاثیر گذار باشند. احمد نورالهی و امید عالیشاه را تراکتورسازی گرفت و حالا یکسال هم نمی توانند بازی کنند. همه می دانند تراکتورسازی که اصلا نظامی نیست چطور دارد بازیکن سرباز می گیرد و ستاره ها را یکی یکی جذب می کند ولی ملوان با 50 سال قدمت چیزی نصیبش نمی شود.

توهین می کردند در حالی که برده بودیم و رکورد می شکستیم

وقتی حرمت بزرگ هایی مانند صالح نیا، احمدزاده، پورغلامی و بحری را نگه نمی دارند دیگر درباره محمد مایلی کهن چه انتظاری باید داشت. ما رکورد بدون باخت بودن ملوان در انزلی را با 17 بازی زدیم اما بعد از برخی بازی ها با اینکه 3 امتیاز را گرفته بودیم عده معدودی بودند که اعتراض و توهین می کردند و بی غیرت می گفتند. داور یک بازی اشتباه کرد، آقای مایلی کهن از هوادارها خواست اعتراض نکنند و سکو آرام باشد اما همان ها با بطری مایلی کهن را زدند. من احساسات مردم انزلی را ستایش می کنم ولی آیا حمایتی که از سپیدرود روی سکوها شد از ملوان هم صورت گرفت؟ تاکید می کنم این حرکات به کل مردم انزلی مربوط نمی شد؛ یک جریان ناثوابی در انزلی وحود دارد که همه را اذیت می کند. ما تیم را در آن شرایط تحویل گرفتیم و مدعی شد؛ مایلی کهن سه ماه آخر بازی ها تهران نرفت تا به خانواده اش سر بزند اما حرف شنید.

تکلیف آینده هنوز مشخص نیست

هنوز تکلیف آینده ما در انزلی مشخص نیست و اینکه می مانیم یا می رویم بعدا معلوم می شود. ما پایه های ملوان را گذاشتیم و بعد از ما هر کس به انزلی بیاید مطمئن هستم صاحب یک تیم قدرتمند و جوان خواهد شد.

ادامه حضور روحانی به نفع کشور است

من از ابتدا هم با اصلاحات در همه چیز موافق بودم؛ چه فوتبال چه زندگی اجتماعی و چه سیاست. همیشه با اصلاحات بوده ام. الان هم می گویم که روحانی در بسیاری از زمینه ها به نفع کشور کار کرده است و به نفع ایران است که 4 سال دیگر رئیس جمهور باشد. خدا کند مردم هم کمک کنند تا راهی که سال 92 شروع شد و کشور را از آن وضع نجات داد ادامه پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار