به مناسبت روز جهانی کارگرد

1شتغال و تولید مولد زمینه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی

مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر به همت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس در محل سالن همایش شهرداری منطقه 3 برگزار شد.

کد مطلب: ۶۱۹۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا از آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس ؛ در این نشست رئیس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس ضمن ارج نهادن به مقام والای کارگر و ارزش کارآفرینی در فرهنگ دینی اسلام گفت: در اداره کار شهرستان فردیس پرونده 100 هزار کارگر موجود است که تعداد بسیار زیادی از آنها در شهرک صنعتی سیمین دشت و شرکت هایی چون مپنا و نیروگاه منتظر قائم اشتغال دارند و کارگران ساکن فردیس که در خارج از شهرستان شاغلند نیز از این اداره خدمات خود را دریافت می کنند.

وی ساماندهی روابط کاری، استیفای حقوق کارگر، صیانت از نیروی کار، حفظ ایمنی و پیشگیری از آسیب های ناشی از کار را از جمله وظایف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواند و افزود: در سال 94 در جامعه کارگری شهرستان فردیس، حوادث ناشی از کار منجر به فوت 5 نفر شد که در سال 95 با افزایش 3 برابری کنترل و نظارت بازرسان این اداره، آمار فوتی ها به یک نفر کاهش یافت؛ ضمن اینکه آمار حوادث نیز با کاهش 45 درصدی در شهرستان روبرو شد.

بهنام بهداروند با بیان اینکه بر اساس قانون هرگونه به کارگیری اتباع خارجی ممنوع بوده و کارفرمایان متخلف جریمه می شوند گفت: به کارگیری اتباع خارجی علاوه بر از بین بردن فرصت های شغلی برای جوانان منطقه، تبعات و آسیب های اجتماعی بسیاری را به دنبال خواهد داشت. در این راستا در سال 95 ، 180 میلیون تومان جریمه بکارگیری اتباع غیرمجاز از کارفرمایان متخلف در شهرستان فردیس أخذ شده است.

وی اشتغال در کنار تولید مولد را ارزشمند و زمینه تحقق شعار سال خواند و افزود: دفتر اشتغال در اداره کار فردیس دایر شده و پاسخگوی سوالات جویندگان کار است. همچنین دفاتر کاریابی مجاز در سطح شهرستان می توانند دستیابی به شغل مناسب را برای جوانان منطقه تسهیل نمایند.

بهداروند خدمات اجتماعی، بیمه بیکاری و تعاون را از دیگر وظایف اداره کار خواند و افزود: در حوزه اجتماعی برگزاری 6 دوره آموزشی با همکاری بهزیستی در محل کارخانجات با موضوع آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی و اعتیاد ، اجرای طرح کاج با حضور 30 نفر از مدیران منابع انسانی کارخانجات به منظور مدیریت اسیب های اعتیاد، و همچنین آموزش پیشگیری از اعتیاد برای 200 نفر از کارگران شهرک صنعتی سیمین دشت برگزار شد.

وی با بیان اینکه بیمه بیکاری به کاریابی های غیر مجاز واگذار شده است گفت: در سال 95 در شهرستان فردیس 2100 نفر بیمه بیکاری دریافت کردند که با ایجاد شغل برای 850 نفر از آنها، بیمه بیکاری آنها قطع شد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی فردیس اقدامات دولت در راستای ایجاد اشتغال را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در سال گذشته در استان البرز بیش از 10 هزار شغل ایجاد، 7 هزار نفر بازنشسته شده و جایگزین شدند که اگرچه آمار قابل قبولی در بحث اشتغال است اما کافی نبوده و رسیدن به اهداف مورد نظر نیازمند تلاش و مشارکت همه جانبه مسئولین و مردم است.

گفتنی است این همایش با حضور رؤسای ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثار گران شهرستان فردیس، مسئول کانون شورای اسلامی کار استان البرز، مدیرعامل و جمعی کارگران شهرک صنعتی سیمین دشت برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار