رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با پانا:

27میلیارد تومان به مکانیزاسیون کشاورزی خراسان شمالی اختصاص یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته 27.6 میلیارد تومان به مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان اختصاص یافت.

کد مطلب: ۶۱۹۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری پانا، اظهار کرد: افزایش و رشد روز افزون جمعیت در جهان اهمیت کشاورزی را بیش از گذشته برای تمام جوامع بشری معین می کند و بی شک اولین و مهمترین نیاز هر انسان٬ نیازهای غذایی اوست و این نیاز به صورت مستقیم و غیر مستقیم با کشاورزی در ارتباط است.

وی گفت: در میان گستردگی فعالیت های بخش کشاورزی در هر کشوری در دنیای پیشرفته و رو به جلو کنونی مکانیزاسیون به چشم می خورد، بخشی که در ایران به دلیل سطح وسیع زیر کشت ارقام مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است و از اهمیت آن در خراسان شمالی نیز نمی توان چشم پوشی کرد.

یوسفی افزود: سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به منظور رشد و توسعه بخش کشاورزی استان تا کنون اقدامات موثری را با ارائه تسهیلات و ... انجام داده و موفق بوده است.

وی با اشاره به تخصیص 75 میلیارد تومانی اعتبارات مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان طی چهار سال اخیر گفت: طی سال گذشته نیز سهمیه مکانیزاسیون کشاورزی استان 25 میلیارد تومان بود اما این میزان به 27.6 میلیارد تومان رسید.

یوسفی اضافه کرد: يكی از اهداف مهم مكانيزاسيون افزايش توليد و كسب سود بيشتر است و افزايش توليد با افزايش سطح زير كشت و افزايش مقدار توليد در واحد سطح ميسر می شود و مكانيزاسيون در پی اجراي هر دو روش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین سیستم مکانیزه کشاورزی در افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه تولید موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار