در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

آخرین وضعیت لایحه مقابله با تقلب علمی/دو راهکار کاربردی شدن پایان‌نامه

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره آخرین وضعیت لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی گفت: این لایحه در حال حاضر در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مراحل پایانی تصویب را طی می کند.

کد مطلب: ۶۱۸۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد

میرحمایت میرزاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به موضوع هدفمندسازی پایان نامه های دانشجویی در بستر آموزش عالی اظهارداشت: فرآیند هدفمند سازی پایان نامه های دانشجویی در آموزش عالی به منظور جلوگیری از تخلفات دنبال می شود و با توجه به اینکه حجم دانشجویان تحصیلات تکمیلی رو به افزایش است لذا باید برنامه ای برای کاربردی شدن پایان نامه های دانشجویی تهیه شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون دانشجوی تحصیلات تکمیلی در کشور شاغل به تحصیل هستند که باید برای این افراد پروژه های پژوهشی و کاربردی تعریف و مشخص شود تا در نهایت به اولویت هدفمندسازی پایان نامه های دانشجویی دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای هدفمندسازی پایان نامه های دانشجویی به ابزارهای مختلفی نیاز است که برای کاربردی شدن آن ارتباط با صنعت و شناسایی اولویت های علمی از مهم ترین مسایلی است که باید در پروژه ها مد نظر قرار داد.

این نماینده مجلس همچنین درباره وضعیت لایحه مقابله با تقلب در تولید آثار علمی گفت: این موضوع از یکسال و نیم گذشته به طور جدی در دستور کار مجلس قرار گرفت و در حال حاضر در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مراحل پایانی تصویب را طی می کند.

میرزاده در ادامه تصریح کرد: همچنین در لایحه مذکور نظرات کمیسیون های آموزش و بهداشت نیز به عنوان کمیسیون های فرعی و مرتبط با موضوع آموزش عالی اخذ شده است و این لایحه مراحل پایانی خود را می گذراند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: لایحه مقابله با تقلی در تهیه آثار علمی می تواند خلاء قانونی در زمینه پایان نامه ها را پوشش دهد که امیدواریم به زودی نهایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار