فرماندار شهرستان نمین خبرداد:

صادرات سالانه ۵ هزار تن گوشت مرغ از شهرستان نمین

فرماندار شهرستان نمین از صادرات سالانه ۵ هزار تن گوشت مرغ مازاد بر مصرف در شهرستان نمین خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۸۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، فرهاد عبدالعلی پور با اشاره به این مطلب که سرانه میانگین مصرف مرغ در کشور ۲۵ کیلوگرم است افزود: مصرف داخلی شهرستان نمین نیز سالانه یک هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ است و این شهرستان سالانه ۵ هزار تن گوشت مرغ مازاد بر مصرف تولید و صادر می کند .

وی گفت: مرغ تولیدشده در مرغداری های شهرستان نمین به ۴۰ شهرستان و برخی کشورهای همسایه صادر می شود .

فرماندار نمین افزود:کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و عراق از جمله کشورهای مقصد تولیدات مرغ شهرستان نمین هستند .

عبدالعلی پور با اشاره به اینکه برای راه اندازی طرح های راکد و نیمه فعال حوزه تولید مرغ شهرستان نمین بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۳۰ واحد تولیدی پرداخت شده است اظهار داشت: این کار باعث تثبیت اشتغال ۱۴۵ نفر در سال گذشته شده است .

وی با اشاره به اینکه این شهرستان در تولید جوجه یکروزه رتبه دوم استان اردبیل را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: پیش بینی می شود در دوره جاری بیش از ۴۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی در شهرستان نمین تولید و وارد بازار فروش شود .

فرماندار نمین گفت: سالانه بالغ بر ۶ هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ آماده طبخ در این شهرستان تولید می شود که از این لحاظ نیز نمین رتبه دوم استان را در اختیار دارد .

عبدالعلی پور با اشاره به اینکه ۹۳ واحد مرغداری در شهرستان نمین مشغول فعالیت هستند اظهار داشت:۱۱ واحد از این تعداد مرغداری به تولید مرغ مادر گوشتی اختصاص دارد که ظرفیت آنها ۳۰۰ هزار قطعه مرغ مادر است .

وی در بازدید از یکی از واحدهای تولید جوجه یکروزه گوشتی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی ۲ سال راکد بوده و با دریافت تسهیلات رونق تولیدی فعالیت خود را شروع کرده است افزود: این واحد توانسته با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی برای ۳۱ نفر اشتغال ایجاد و سالانه ۸ میلیون جوجه یکروزه به تولیدات شهرستان بیفزاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار