دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:

جنگ نرم با هدف تغییر لایه های بنیادین فرهنگ جامعه شکل گرفته است

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدراستان آذربایجان شرقی در اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم گفت: دشمن بدنبال تغییر لایه های بنیادین فرهنگ جامعه و تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی از طریق جنگ نرم و فضای مجازی است.

کد مطلب: ۶۱۸۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمد علی نصرتی گفت: ایران وارث تمدن و سرمایه های ارزشمند بوده و وظیفه ما پاسداری از تمدن و سرمایه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه خانواده نهاد اولیه وتعیین کننده در پیشگیری از آسیب هاست افزود: بعد از آن، آموزش وپرورش و دیگر سازمانها در امر پیشگیری بیشترین نقش را دارند.

نصرتی تصریح کرد: موفقیت در برابر آسیب های اجتماعی همکاری تمام نهادها و سازمانها را می طلبد و رمز موفقیت برای حل مشکلات در همدلی، فهم مشترک و مسئولیت پذیری آگاهانه و عالمانه تمام مسئولان نظام دارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران معادله دشمن در منطقه را بهم ریخته است، افزود: دشمن بدنبال تغییر لایه های بنیادین فرهنگ جامعه و تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی از طریق جنگ نرم و فضای مجازی است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی بر آگاهی یافتن آحاد مردم از نیت های شوم دشمن تاکید کرد و ادامه داد: دشمن همچنین با توطئه های خود بدنبال متلاشی کردن سرمایه های کشور علی الخصوص سرمایه انسانی ما از طریق رواج دادن اعتیاد است.

این مقام مسئول در استان آذربایجان شرقی اذعان کرد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تحولات جمعیتی بسیار سریعی اتفاق افتاد و مهاجرت های بی رویه روستائیان به شهرها باعث بروز پدیده حاشیه نشینی و به تبع آن گسترش خرید و فروش مواد مخدر گشت.

وی تصریح کرد: این موضوع و عدم توجه لازم به برنامه های اوقات فراغت و شادابی خانواده میزان آسیب پذیری و گرایش به مواد و انحرافات را بیشتر کرده است.

نصرتی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 50 نوع مواد مخدر توسط رسانه ها و فضای مجازی معرفی می شود بیان کرد: متاسفانه مواد مخدر امروزه در قالب مواد نشاط آور،تقویت کننده، لاغر کننده، چاق کننده، خوش بو کننده، کرمهای لطیف کننده و.. در بازارها و باشگاههای بدنسازی بفروش می رسند.

وی تاکید کرد: ترغیب فرزندان به معنویات و آموزش مهارت های اجتماعی بویژه مهارت نه گفتن را از عوامل موثر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

مشاور عالی امنیتی و انتظامی استاندارآذربایجان شرقی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در سایه تلاش و همکاری مسئولین، آذربایجان شرقی تنها استانی در کشور است که معتاد متجاهر ندارد.

گفتنی است در پایان مسئولین استان، از همکاران ودانش آموزان برگزیده وفعال در جشنواره نوجوان سالم تجلیل بعمل آوردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار