تحت پوشش صندوق بیمه بودن 46 هزار هکتار از مراتع استان مرکزی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با توجه به وجود خسارات ناشی از خشکسالی، تگرک، آفت و امراض و طغیان و در پی آن تخریب مراتع در منطقه، 46 هزار هکتار مرتع زير پوشش بیمه قرار گرفت.

کد مطلب: ۶۱۸۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، یوسف یوسفی افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از وارد شدن خسارت به طرح های مرتع‌دارای و بیمه مراتع اجرایی شده است.

وی ادامه داد: استان مرکزی دارای یک میلیون و هفت صد هزار هکتار اراضی مرتعی است که تعهد سازمانی این اداره کل در سال گذشته 50 هزار هکتار بود که 92 در صد تعهد بیمه مراتع عملیاتی شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: همچنین دو کارگاه آموزشی و ترویجی سال گذشته در ساوه و اراک بین کارشناسان منابع طبیعی و بهره برداران و مجریان طرح و شرکت بیمه گذار برگزار شده که استقبال خوبی از آن توسط بهره‌برداران در زمینه بیمه مراتع در سطح استان صورت پذیرفته است.

یوسفی ابراز داشت: هدف از اجرای طرح بیمه مراتع حمایت از مجریان طرح‌های مرتع‌داری خسارت دیده بر اثر عوامل طبیعی است که می‌تواند یکی از راهکارهای اصولی سرمایه‌گذاری در راستای توانمند سازی جوامع روستایی و مجریان و بهره برداران این بخش محسوب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار