بیش از 17 تن ماهی قزل آلا از آستارا به روسیه صادر شد

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از صادرات 17 هزار و 964 کیلوگرم ماهی قزل آلا به ارزش 72 هزار دلار از مرز زمینی این شهرستان به روسیه خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۷۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،بهرام پورضرب گفت: این میزان ماهی سردابی قزل آلا از سنندج با مجوز اداره کل دامپزشکی استان کردستان و با نظارت شبکه دامپزشکی آستارا صادر شد.
وی افزود: در 2 روز گذشته، 14 تن پشم گوسفند به ارزش هفت هزار و 510 دلار از استان اصفهان و 18 تن پنیر خامه ای به ارزش 33 هزار دلار از استان مازندران از مرز زمینی آستارا به روسیه صادر شده است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین المللی، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
مدیر عامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا از آمادگی این شرکت برای سرمایه گذاری در ساخت انبارهای مسقف کالاهای مختلف در محدوده بارانداز راه آهن آستارا - آستارا در خاک ایران خبر داد.
کیومرث مجلسی اظهار داشت: سه هزار میلیارد ریال برای ساخت 70 هزار متر مربع انبار پیش بینی شده و بخشی از آن، از ناحیه شرکت انبارهای عمومی و بخش دیگر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تامین خواهد شد.
وی افزود: بارانداز راه آهن آستارا حدود 62 هکتار مساحت و خط آهن این شهرستان نقش ویژه ای در رونق تجارت در منطقه خواهد داشت.
مجلسی با اشاره به اینکه شرکت انبارهای عمومی ایران در 31 نقطه کشور خدمات انبارداری ارائه می کند، تصریح کرد: سال گذشته شرکت انبارهای عمومی آستارا به عنوان نخستین شرکت در کشور برای استفاده از سیستم جامع گمرک الکترونیک با صرف 2 میلیارد ریال فیبرنوری اجرا و رضایت بازرگانان داخلی و خارجی را فراهم کرد.
412 هزار و 872 تن کالا در سال گذشته در انبارهای عمومی آستارا تخلیه و بارگیری شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار