عملکرد ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری همدان در کشور بی نظیر بود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با تقدیر از عملکرد ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری همدان گفت: عملکرد این ستاد در کشور بی نظیر بود.

کد مطلب: ۶۱۷۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، رضا غلامی خجسته در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نقش شهروندان در مدیریت شهر گفت: هرجا مردم در مدیریت شهر به یاری نمایندگان خود آمده ‌ اند، نتیجه بهتری حاصل شده است.

وی با بیان اینکه با تشکیل شورایاری ‌ ها موافق هستم، اظهار کرد: تشکیل شورایاری ‌ ها در مناطق بالا و حاشیه شهر می ‌ تواند در بهبود وضعیت شهر مؤثر باشد.

غلامی خجسته با اشاره به اینکه در حال حاضر در هر 374 محله شهر تهران، شورایاری ‌ ها فعال هستند، عنوان کرد: گسترش و تقویت شورایاری ‌ ها در بهبود عملکرد مدیریت شهری اثرگذار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از عملکرد ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری همدان و بی ‌ نظیر خواندن عملکرد این ستاد در کشور گفت: فعالان این ستاد در ایام نوروز تمام تلاش خود را به کار گرفتند که باید قدردان همه آنها بود.

غلامی خجسته در بخش دیگری از سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن عملکرد فرهنگسراهای فعال شهر، خواستار تشکیل دوره ‌ های آموزش مداحی و قرآن در این فرهنگسراها شد و گفت: ضروری است پیش از برگزاری این دوره ‌ ها، با حضور فعالان این عرصه در شورای اسلامی شهر، آسیب ‌ های اجتماعی بررسی شود.

در ادامه این جلسه معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات نوروزی از بیست و ششم اسفندماه سال 95 تا سیزدهم فروردین ماه امسال دایر بود، گفت: همکاران ما در این ایام به صورت شبانه ‌ روزی به ارائه خدمت به مسافران پرداختند.

مهدی قدیمی ادامه داد: در طول این ایام، 105 هزار مسافر پذیرش و یک میلیون قلم هدایای فرهنگی به آنان اهدا شد.

مدیر امور فرهنگی هنری شهرداری همدان نیز با ارائه گزارش عملکرد معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان در سال 95، گفت: سال گذشته در راستای تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده و همچنین پیشگیری از آسیب ‌ های اجتماعی، دوره ‌ های آموزشی شامل آموزش مهارت ‌ های پیش از ازدواج، مهارت ‌ های حین ازدواج و دوره عقد، مهارت ‌ های پس از ازدواج، مهارت ‌ های فرزندپروری و ارائه مشاوره در حوزه تربیتی انجام شد.

سعید ترکمان افزود: در راستای تحکیم بنیان خانواده و شهروندی و همچنین پیشگیری از آسیب ‌ های اجتماعی، دوره ‌ های ‌ آموزشی، مهارت ‌ های خودآگاهی، ارتباط مؤثر، ارتباط بین فردی، مدیریت فشار روانی، مدیریت افسردگی و خُلق منفی، مدیریت زمان، مدیریت خشم، ارتقای عزت نفس، ارتقای هوش هیجانی، مهارت حل مسأله و تصمیم ‌ گیری و ارائه مشاوره در حوزه روابط بین فردی برگزار شد.

وی با بیان اینکه تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده مهارت شهروندی و پیشگیری از آسیب ‌ های اجتماعی از دیگر اهداف ترسیم شده در معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری بود، اظهار کرد: بر همین مبنا، برگزاری کارگاه ‌ های پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از آسیب ‌ های فضای مجازی و شبکه ‌ های ماهواره ‌ ای و برگزاری کارگاه ‌ های پیشگیری از ایدز مورد توجه قرار گرفت.

ترکمان ارتقای مهارت ‌ های اجتماعی و توانمندی شهروندان را از دیگر اهداف این معاونت عنوان و خاطرنشان کرد: به همین منظور تشکیل کارگاه ‌ های خیاطی و بافندگی، برگزاری کارگاه ‌ های صنایع دستی در ابعاد مختلف، تشکیل کارگاه رایانه و نرم ‌ افزار و برگزاری کارگاه مهارت ‌ های خانه ‌ داری محقق شد.

وی در ادامه ارتقای مهارت ‌ های شهروندی به صورت تخصصی، ارتقای فرهنگ عمومی و ارتقای مهارت ‌ های شهروندی در مدیریت شهری را از دیگر اهداف ترسیم شده در این معاونت دانست و گفت: به همین منظور دوره ‌ های آموزشی مرتبط در طول سال 95 برگزار شد.

وی بیان کرد: کارگاه ‌ ها و کلاس ‌ های آموزشی در فرهنگسرای عین ‌ القضات همدانی، کلپا، راه کربلا، رضوان، بینش، نگاه نو، تاریخ و تمدن، مهر، تالار فجر و فرهنگسرای پیشکسوتان برگزار شد.

وی عنوان کرد: در طول سال گذشته در فرهنگسرای راه کربلا 13 هزار و 150 نفرساعت، در فرهنگسرای مهر 9 هزار و 520 نفرساعت، در فرهنگسرای تاریخ و تمدن 26 هزار و 780 نفرساعت، در فرهنگسرای شهید فهمیده کلپا 5 هزار و 580 نفرساعت، در فرهنگسرای رضوان 21 هزار و 640 نفرساعت، در در فرهنگسرای عین ‌ القضات همدان 3 هزار و 380 نفرساعت، فرهنگسرای بینش یک هزار و 280 نفرساعت و در فرهنگسرای پیشکسوتان 81 هزار و 330 نفرساعت آموزش ارائه کردیم.

سعید ترکمان همچنین بیان کرد: این معاونت در اجرای برنامه ‌ های مناسبتی در مراکز فرهنگی نیز کوشید به طوری که در سال 95، هفت مرکز به ارائه آموزش ‌ های قرآنی در قالب 12 هزار و 300 نفرساعت در ماه مبارک رمضان پرداختند.

در پایان این جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان همراه رئیس این کمیسیون از روند اجرایی فرهنگسرای حکمت واقع در کوی محمدیه بازدید کردند.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر این فرهنگسرا در زمینی به مساحت 203 مترمربع با زیربنای 812 مترمربع در 4 طبقه در حال مراحل پایانی ساخت است که به زودی به بهره ‌ برداری می ‌ رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار