پانا گزارش می دهد

نعمت گاز هدیه دولت به مردم الموت

نعمت گاز هدیه دولت به مردم الموت است که سال ها چشم انتظار شعله های آبی آن بودند.

کد مطلب: ۶۱۶۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از استان قزوین، مردم الموت پس از سال ها چشم انتظاری، بالاخره از نعمت گاز بهره مند شدند و دولت تدبیر و امید این نعمت گران بها را به مردم این منطقه هدیه داد.

اعتبار لازم برای این پروژه چیزی بالغ بر 770 میلیارد ریال است که در دو بخش اجرای خط انتقال و شبکه های داخلی انجام می پذیرد. در حال حاضر گازرسانی به شهرهای معلم کلایه و رازمیان الموت صورت گرفته و این عملیات با حضور معاون وزیر نفت به بهره برداری رسیده است.

با اجرای این عملیات زمینه بهره مندی 77 روستا از نعمت گاز ایجاد شده و خط انتقال گاز منطقه الموت به صورت 50 کیلومتر لوله 12 اینچ و 28 کیلومتر لوله 10 اینچ است که از نقاط کوهستانی عبور کرده تا گرمای آن به روستاهای محروم برسد.

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین در این رابطه گفت: شرکت گاز استان نه تنها زیر ساخت های لازم برای گازرسانی به داخل شهرهای مذکور را فراهم کرده است بلکه هم اکنون پروژه های گازرسانی به ۴۱ روستا در مناطق مختلف الموت شرقی و غربی در دست اجراست که خوشبختانه از پیشرفت مطلوبی نیز برخوردار هستند.

وی در تشریح این پروژه ها بیان کرد: این پروژه ها در قالب دو پیمان در حال انجام است که پیمان اول، گازرسانی به ۱۷ روستای منطقه رازمیان را شامل می شود که با بهره برداری از آنها ۱۲۹۲ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و در پیمان دوم نیز گازرسانی به ۲۴ روستای منطقه معلم کلایه مد نظر است که با گازرسانی به آنها ۱۱۴۲ خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار می شوند.

درخواست این طرح نخستین بار در دوره مجلس ششم با جمع آوری امضا در منطقه الموت انجام شد و در همان زمان پیگیری های زیادی در این زمینه صورت گرفت و در واقع کلید این اقدام در آن دوره زده شد و ما امروز شاهد به بهره برداری رسیدن این پروژه بزرگ هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب امامقلی از روحانیون فعال در منطقه در این رابطه می گوید: انجام این پروژه یکی از نیازهای بسیار مهم در منطقه الموت بود که در نهایت به همت دولت تدبیر و امید انجام گرفت.

وی می افزاید: مردم منطقه الموت سال ها پیگیر اجرای گازرسانی به منطقه بودند و این اقدام تحسین برانگیز دولت سبب شد تا مردم محروم این منطقه رضایت دو چندانی نسبت به عملکرد دولت پیدا کنند.

این روحانی فعال با تأکید بر اینکه باید همواره به مناطق محروم توجه شود، تصریح می کند: مردم الموت همواره در تمام عرصه های انقلاب و کشور حضوری موثر داشته اند و توجه به این منطقه و مردم آن وظیفه همه ما است.

مصطفی میرزایی یکی از فرهنگیان الموت نیز گازرسانی به الموت را یکی از اولویت های بسیار مهم دانسته و می گوید: انجام این عملیات موجب ارتقای خدمات در منطقه الموت شده است و این امر سبب جلوگیری از برخی مهاجرت ها خواهد شد.

همچنین یکی از اهالی محلی با تقدیر از خدمات دولت در اجرای پروژه های عمرانی از جمله گازرسانی به الموت، تأکید می کند: این اقدام دولت همه مردم منطقه را خوشحال کرده است و ما از دولت تدبیر و امید بابت این اقدام ارزشمند تشکر می کنیم و می خواهیم که با حرکت در همین مسیر، خدمات در روستاهای منطقه افزایش یابد.

به هر حال شعله های آبی گاز پس از سال ها، در روستاهای منطقه الموت روشن شد و مردم الموت امیدی تازه برای زیستن در این دیار سرسبز و خوش آب و هوا پیدا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار