مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قدس خبر داد:

جابه‌جایی بیش از سی وهفت هزارمسافر باناوگان سازمان پایانه ها در سال 95

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قدس از جابه‌جایی بیش از 37000 مسافر توسط این ناوگان مسافربری این سازمان در سال 95 خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۶۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ‍پانا شهرستان های تهران و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس، عین اله سرابی با بیان این مطلب اظهار داشت : سازمان پایانه‌های مسافربری یکی از سازمان‌های نه‌گانه شهرداری قدس است که اهداف اصلي آن عبارت است از حفظ و نگهداري و اداره امور پايانه‌ها (ترمينال‌ها) و تجهيز و توسعه آنها با استفاده ازابزار و روش‌هاي پيشرفته و متناسب با افزايش رشد جمعيت و در صورت لزوم احداث پايانه‌ها وغرفه‌هاي جديد در نقاط مناسب شهر در چارچوب قانون .

وی افزود: این سازمان جهت نيل به اهداف یادشده با رعايت مقررات موضوعه اقدام به جمع‌آوري اطلاعات و آمار، طراحي و برنامه‌ريزي و توسعه پايانه‌ها ( ترمينال‌ها)، جذب نيروهاي متعهد و متخصص و اقدام لازم در زمينه ارتقای سطح دانش و اطلاعات آنان و ايجاد ارتباط با مراكز علمي و فني و دانشگاهي كشور، ايجاد ارتباط با پايانه‌هاي كشور به منظور تبادل اطلاعات و استفاده از دانش و تجربيات آنها در راستاي تامين و تكميل خدمات و حفظ بهداشت محيط و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، و تكميل و احداث غرفه‌هاي خدماتي و بهداشتي مجهز جهت تامين نيازهاي مراجعين ومسافرين و شركت‌هاي مسافربري می‌کند .

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قدس تصریح کرد : سازمان‌ پایانه‌های مسافربری شهرداری به لحاظ دارا بودن مراکزی که با مراجعه‌کنندگان بسیاری در ارتباط است، یکی از سازمان‌های درآمدزا محسوب می‌شود که به‌ خوبی قادر به جلب مشارکت بخش خصوصی است که این امر نیاز به مطالعه و کار کارشناسی شده دارد .

سرابی خاطدنشان کرد: سازماندهي تردد ناوگان مسافربري بين‌شهري، افزايش سلامت، بهداشت و ايمني عمومي، ارتقای سطح فرهنگي و اجتماعي و رفاه و آسايش مسافرين از دیگر وظایف این سازمان است .

وی یادآور شد: سازمان‌ پایانه‌های مسافربری شهرداری قدس در سال 95 گام‌های موثری در جهت توسعه زیرساخت‌ها و ناوگان حمل و نقل بین‌شهری برداشت تا نیاز شهروندان در این بخش در داخل شهر قدس تامین شود. در سال گذشته با پیگیری‌های سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قدس برای نخستین بار با ایجاد درگاه خرید بلیط اینترنتی برای شهر قدس در سامانه www.payaneh.ir امکان خرید بلیت قطار و اتوبوس به صورت آنلاین برای شهروندان فراهم شد .

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قدس در ادامه عنوان کرد: با ایجاد درگاه خرید بلیط اینترنتی برای شهر قدس در سامانه «پایانه»، شهروندان می توانند با انتخاب گزینه شهر قدس از طریق اینترنت نسبت به تهیه بلیت قطار و اتوبوس اقدام نمایند. این اقدام در جهت رفاه حال مردم، جلوگیری از سفرهای غیرضروری درون‌شهری و کاهش ترافیک شهر صورت گرفته است .

عین اله سرابی گفت: شهروندان می‌توانند جهت تهیه بلیط قطار و اتوبوس در مسیرهای مختلف با مراجعه به این سامانه به آدرس اینترنتی www.payaneh.ir و انتخاب گزینه شهر قدس اقدام به خرید کنند. گفتنی است سایت «پایانه» به منظور رفاه حال کاربران برای اولین بار در ایران فروش ترکیبی بلیت اتوبوس و قطار را راه‌اندازی نموده است .

وی افزود: از اقدامات بسیار مهم سازمان پایانه‌ها در سال 95 ایجاد و راه‌اندازی ناوگان جدید حمل و نقل جاده‌ای از مبدأ شهر قدس به مقصد شمال غرب کشور است. پیرو بررسی‌ها و کارشناسی‌های به عمل آمده و با تشکیل جلسات متعدد و همچنین تاکید شهردار قدس در خصوص تقویت ناوگان حمل و نقل شهر قدس و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان، برای اولین بار نسبت به راه‌اندازی مسیرهای جدید حمل و نقل جاده‌ای از شهر قدس به مقصدهای زنجان، میانه، تبریز و شبستر اقدام گردید. پیش از این شهروندان قدس جهت عزیمت به مقاصد یادشده به پایانه‌های شهرهای همجوار مراجعه می‌کردند که موجب اتلاف زمان و هزینه اضافی برای آنها می‌شد .

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قدس ادامه داد : همچنین با توجه به لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و کامل به شهروندان با همکاری اداره روابط عمومی شهرداری قدس نسبت به نصب بنر مسیرهای جدید در چندین نقطه از شهر اقدام گردید. از آنجا که اساس و بنیان ایجاد سازمان پایانه‌های مسافربری ارائه خدمات مسافرتی به مردم است، این سازمان همواره آسایش و رفاه شهروندان را ملاک عمل خود قرار داده است. بر همین اساس، تجهیزات فنی و تسهیلاتی اتوبوس‌ها از قبیل کمربند ایمنی، تلویزیون، صندلی‌ها و سایر موارد رفاهی همواره مورد بازدید واقع شده و کمبودها و نقایص احتمالی مرتفع می‌شود .

سرابی در تشریح سایر اقدامات صورت گرفته شده توسط این سازمان گفت : علاوه بر این، بازدید سرزده بازرسین سازمان در ساعات غیراداری بویژه در زمان مسافرگیری، نظارت بر نرخ کرایه‌ها از طریق کنترل نامحسوس توسط عوامل بازرسی و کنترل خطوط سازمان پایانه‌ها و کنترل و بازبینی مدارک رانندگان اتوبوس تحت نظارت از قبیل معاینه فنی، کارت سلامت و گواهینامه از دیگر اقداماتی است که طی آن نحوه ارائه خدمات به شهروندان مورد رصد قرار می‌گیرد .

وی افزود : تشکیل جلسه با ریاست راهور شهرستان قدس در خصوص کنترل ورود و تردد خودروهای سنگین و اتوبوس‌های غیرمجاز در سطح شهر که باعث ایجاد مشکلات ترافیکی و آلودگی می‌گردد، برگزاری مستمر جلسات هیات مدیره با حضور کلیه اعضا و پیگیری مصوبات و ارائه پیشنهادات جدید برای طرح و تصویب در هیات مدیره به منظور ارتقای جایگاه و عملکرد سازمان، هماهنگی و همکاری با اتحادیه سازمان پایانه‌های کشور و تشکیل جلسات متعدد با شرکت‌های معتبر مسافربری سطح کشور جهت استقرار و ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان محترم شهر قدس از دیگر اقداماتی انجام شده این سازمان در سال95 می باشد .

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قدس در پایان خاطرنشان کرد : در سال گذشته بیش از 37 هزار نفر با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قدس مسافرت کرده‌اند که از این میان 19169 مسافر با 1883 سرویس توسط شرکت مسافربری گشت و گذار و 18440 مسافر با 3472 سرویس توسط شرکت مسافربری کاسپین سفر جابه‌جا شده‌اند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار