ارائه 70 طرح حفاظت از حیات‌وحش در افتتاحیه اجلاس CITES

خبرگزاری پانا: کنفرانس جهانی «کنوانسیون تجارت بین المللی گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض خطر(CITES)» در میان درخواست‌های متعدد از سوی مسئولان و حامیان محیط زیست برای مقابله با صید بی رویه آبزیان، قطع غیرقانونی درختان و جرایم مرتبط با حیات وحش و قاچاق گونه‌های مختلف حیات‌وحش آغاز شد.

کد مطلب: ۶۱۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، طی این اجلاس مقامات بلند پایه بین‌المللی در سازمان‌ها و گروه‌های مقابله با این جرایم به بحث و تبادل نظر برای دستیابی به راه کاری منسجم با هدف کاهش قاچاق و شکار غیرقانونی گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری جهان خواهند پرداخت. این اجلاس تا 14 ماه جاری میلادی (مارس) ادامه خواهد داشت.

کنفرانس CITES با حضور تقریبا 2000 هیات نمایندگی از 150 کشور مختلف و نیز با شرکت افراد بومی و محلی و سازمانهای غیردولتی و بازرگانان افتتاح شد.

در افتتاحیه این کنفرانس عنوان شد که قرار است 70 طرح پیشنهادی برای اعمال قوانین جدید حمایت از گونه‌های مختلف حیات وحش در این اجلاس جهانی ارائه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های گیاهی و جانوری،‌ بسیاری از این طرح های پیشنهادی بازتاب نگرانی فزاینده جهانی درباره تشدید قاچاق غیرقانونی حیوانات وحشی، تخریب زیستگاه‌های دریایی و منابع جنگلی جهان به واسطه صید بی رویه آبزیان و قطع کنترل نشده درختان و نیز خطراتی است که حیات وحش را به طور جدی تهدید می‌کنند.

در آغاز این نشست، نمایندگانی از سازمان ملل و نیز دفتر برنامه محیط زیست سازمان حضور داشته و سخنرانی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار