معاون استاندار اصفهان در آیین گرامیداشت درگذشت سهراب سپهری :

سهراب سپهری،همچون ستاره ای در آسمان شعر و ادب فارسی می درخشد

معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان گفت: سهراب سپهری همچون ستاره ای است که در آسمان پرفروغ شعر و ادب فارسی و هنر ایران می درخشد.

کد مطلب: ۶۱۵۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کاشان، حمیدرضا مومنیان در آیین گرامیداشت درگذشت سهراب سپهری افزود: برای شناخت و آگاهی از تاریخ شعر و ادبیات فارسی، نمی توان از کنار اشعار سهراب سپهری به راحتی گذشت و تمام فرزندان ایران زمین در طول دوران تحصیلی خود در مقاطع مختلف با ویژگی های شعر سهراب در کتاب هایشان آشنا می شوند.

به گفته وی، سهراب سپهری توانست در هنر نقاشی با تلفیقی از سنتهای شرقی و غربی، نوآوری ها و خلاقیت های بی نظیری بویژه در نقاشی های با موضوع طبیعت را ایجاد کند که توجه بسیاری از نقاشان را جلب کرده است.

وی اظهار داشت: این شاعر و نقاش معاصر کشور، در خلق آثارش سبک خودش را داشت به گونه ای که با گذشت ۳۷ سال از درگذشت وی هنوز مقالات و مطالب زیادی در تحلیل و تفسیر شعرها و نقاشی هایش نوشته می شود.

وی تصریح کرد: در دوران معاصر کمتر هنرمندی در کشور می توان دید که مانند سهراب سپهری مورد توجه مردم و رسانه ها باشد و هر روز به خیل علاقمندان این شاعر و نقاش کاشانی که بیشتر نسل جوان هستند افزوده می شود

فرماندار کاشان گفت: ترجمه اشعار سهراب سپهری به زبان های مختلف دنیا، قرار گرفتن هشت کتاب وی در زمره پرفروش ترین کتاب های شعر ایران و شکستن رکورد فروش گرانترین نقاشی در حراجی ها نشاندهنده شهرت و آوازه بی بدیل این هنرمند کاشانی است.

وی تصریح کرد: اشعار سهراب سپهری دریچه ای از دنیای دیگری بر روی خواننده اش می گشاید که سراسر محبت، روشنی، خردورزی و عشق به زندگی در ان دیده می شود.

فرماندار کاشان اظهار کرد: سهراب سپهری به زادگاهش کاشان عشق می ورزید و این علاقه وافر را در اشعار و نوشته های به جای مانده از وی به خوبی نمایان است

مومنیان گفت: امروز اهالی کاشان بویژه نسل جوان باید به خود ببالند که در این خطه شاعر و نقاشی بزرگی همچون سهراب سپهری می زیسته که نام، آثار و شهرتش با این شهر عجین شده است.

به مناسبت فرارسیدن یکم اردیبهشت ، آیین سی و هفتمین سالروز درگذشت سهراب سپهری در آرامگاه این شاعر و نقاش معاصر در مشهد اردهال کاشان با حضور معاونان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ، خانواده سهراب سپهری،شاعران، نویسندگان و علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی برگزار شد .

سهراب سپهری در چهارم دی‌ماه سال ۱۳۰۷ شمسی متولد شد، اولین مجموعه شعر او با نام مرگ رنگ سال ۱۳۳۰ منتشر شد. زندگی خواب‌ها، آوار آفتاب، صدای پای آب، شرق اندوه، حجم سبز، ما هیچ ما نگاه، در کنار چمن و هشت کتاب از آثار این شاعر کاشانی است .

سهراب سپهری اول اردیبهشت‌ سال ۱۳۵۹ بدرود حیات گفت و در جوار امامزاده سلطانعلی‌ محمد باقر (ع) واقع در مشهد اردهال کاشان در صحن شرقی امامزاده معروف به صحن سردار به خاک سپرده شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار