اجرای طرح احیاء و تکثیر ماهیان استخوانی در تالش

رئیس اداره شیلات تالش از اجرای طرح احیاء و تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی در رودخانه های این شهرستان با هدف انتقال به دریا و افزایش ذخایر گونه های آن در ساحل خزر خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۳۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، سهراب سلطانی در تالش گفت: پس از شناسایی و انتخاب رودخانه های خاله سرا و خطبه سرای بخش اسالم و کرگانرود شهرستان تالش به عنوان مکان های مناسب برای مهاجرت و تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی، احیاء و تکثیر طبیعی آنها بویژه گونه ارزشمند و اقتصادی ماهی سفید، در رودخانه ها آغاز شده است.
وی افزود: این طرح با نصب شیل (نوعی سنگ رسوبی) در فاصله حدود 700 تا یک هزار متری از مصب رودخانه ها توسط تعدادی از اهالی روستای ساحلی علی سرا و چوپان محله که از سوی بخشداری های اسالم و گرگانرود به اداره شیلان معرفی شده اند، اجرا می شود.
به گفته سلطانی، این طرح از 25 اسفندماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه می یابد و پیش بینی می شود با اجرای آن، حدود 20میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی از جمله بچه ماهی سفید، تولید و از مصب رودخانه های خاله سرا و خطبه سرا وارد دریاچه خزر شود.
وی ادامه داد: طرح احیاء و تکثیر ماهیان استخوانی با همکاری معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان، مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید انصاری رشت و پایگاه حفاظت منابع آبزیان شفارود اجرا می شود.
شهرستان تالش سالیانه با تولید 2 هزار و 200 تن ماهیان سردابی و 280 تن ماهیان خاویاری از نظر آبزی پروری رتبه نخست استان و دوم کشور را داراست و میزان تولید آبزیان در آب های داخلی این شهرستان با فعالیت های اداره شیلات، هرساله حدود 9 تا 25درصد نسبت به سال های قبل رشد داشته است.
در سال 1395 در 126 مزرعه ماهی در تالش، بیش از 2 هزار و 764 تن ماهی تولید شده که نسبت به سال 94 حدود 228 تن افزایش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار