برگزاری مراسم عزاداری شهادت بانوی دوعالم زینب کبری(س)

مراسم عزاداری شهادت حضرت زینب(س)با حضور مردم معتکف و عاشقان عصمت وطهارت(ع)،با سخنرانی مدیحه سرایی در مسجد الزهرا(س)شهرک قیامدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۶۱۳۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران، مراسم عزاداری بانوی دوعالم زینب کبری(س)با حضور مردم‌ معتکف و عاشقان عصمت و طهارت با سخنرانی حجت الاسلام کاظم خداجو و با مدیحه سرایی رضا مردی در مسجد الزهرا(س)شهرک قیامدشت برگزار شد.
حجت الاسلام کاظم خداجو با توجه به نقش حضرت زینب (س)در واقعه عاشورا اظهار داشت: زینب کبری(س)یک نمونه برجسته تاریخ است که عظمت حضور یک زن را دریکی از مهمترین مسائل تاریخ نشان میدهدواینکه گفته میشود در عاشورا،در حادثه کربلا،خون برشمشیر پیروز شد_که واقعا هم پیروز شد،عامل این پیروزی حضرت زینب کبری(س)بود وحادثه نظامی با شکست ظاهری نیروهای حق در عرصه عاشورا به پایان رسید،اما آن چیزی که موجب شد این شکست نظامی ظاهری،تبدیل به یک پیروزی قطعی دائمی شود،عبارت بود از منش زینب کبری ونقشی که حضرت زینب بر عهده گرفت.
وی با اشاره به اوضاع حرم آن حضرت بیان کرد: امروزه دنیا با داشتن فراوان جوانهای با غیرت به دشمن اجازه نمیدهد که حرم مطهر حضرت زینب (س)به دست دشمنان بیفتد.
حجت الاسلام خداجو در ادامه افزود: از همین جا از تمام خانواده های شهدای مدافع حرم که بی هیچ چشمداشتی فرزندان خود را فدای خواهر سیدالشهدا میکنند،تشکر میکنم.
شایان ذکر است،خواندن زیارت عاشورا ومداحی و سینه زنی از دیگر بخش های این مراسم بود.
/خبرنگار: فاطمه خلیل پور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار