آمریکا، مکزیک و کانادا نامزد میزبانی مشترک جام جهانی 2026 شدند

کشورهای آمریکا، مکزیک و کانادا به طور مشترک برای میزبانی رقابت های جام جهانی 2026 اعلام نامزدی کردند.​​​​​​​

کد مطلب: ۶۱۲۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سونیل گولاتی، رئیس فدراسیون فوتبال آمریکابه همراه دسیو دی ماریا و ویکتور مونتالیانی، روسای فدراسیون مکزیک و کانادا امروز در نیویورک و در مرکز تجارت جهانی، تصمیم شان برای برگزاری جام جهانی 2026 به طور مشترک را اعلام کردند.

گولاتی به خبرنگاران گفت:" این یک روز ویژه برای فوتبال آمریکا و منطقه کونکاکاف است. ما به طور دقیق دورنمای اعلام نامزدی برای جام جهانی 2026 را بررسی کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اکنون وقت مناسبی برای منطقه و ورزش ماست.

به همراه شرکای مان، فدراسیون های فوتبال کانادا و مکزیک، ما مطمئنیم که یک پیشنهاد بسیار خوب برای میزبانی جام جهانی ارائه می دهیم. آمریکا، مکزیک و کانادا تمام توانایی شان را برای میزبانی یک رقابت در کلاس جهانی به کار می گیرند."

جام جهانی 2026 اولین جامی است که قرار است با 48 تیم برگزار شود و از 80 دیدار این رقابت ها، 60 بازی در آمریکا، 10 بازی در مکزیک و 10 بازی در کانادا خواهد بود.

پیش از این مکزیک در سال های 1970 و 1986 میزبان جام جهانی بود و آمریکا هم در سال 1994 میزبانی این رقابت ها را برعهده داشت.

میزبان رقابت های جام جهانی 2026، سه سال دیگر معرفی خواهد شد و کشورهای خواهان میزبانی، تا ژانویه 2019 می توانند پیشنهادهای شان را ارائه بدهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار