شاخص های مرگ و میر کودکان در بوکان بهبود یافت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان از بهبود شاخصهای مرگ و میر کودکان در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۲۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، محمد عباسی درحاشیه چهارمین جلسه کمیته بررسی مرگ ومیر کودکان زیر پنج سال شهرستان بوکان گفت: شاخص مرگ و میر کودکان زیر پنج سال شهرستان بوکان 7.15 در هر هزار تولد زنده است که در مقایسه با شاخص هدف کشوری 12 مورد در هر هزار تولد رقم مطلوب تری می باشد.

وی افزود: نتایج بررسی و تحلیل عوامل موثر بر مرگ و میر کودکان شهرستان در سال 95 حاکی از آن است که حوادث و سوانح50 درصد، ناهنجاری های مادر زادی 25 درصد از عمده علل مرگ و میر کودکان بوکانی است.

عباسی تأکید کرد: نقش کلیدی خانواده ها، تلاشها و هماهنگی های خوب بین دو حوزه بهداشت و درمان از جمله عوامل کاهش میزان مرگ و میر کودکان در این شهرستان بوده است که از همین جا لازم است از همکاری و همراهی والدین محترم با مراقبین سلامت و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی به کودکان تشکر نمائیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در مورد اهداف برگزاری این کمیته اظهار داشت: از جمله اهداف برگزاری کمیته مرگ و میر کودکان 1 تا 59 ماهه، بررسی مرگ های اتفاق افتاده به منظور طراحی راهکارهایی برای کنترل موارد مشابه قابل پیشگیری و همچنین افزایش تعامل و همکاری بین دو بخش بهداشت و درمان و در نهایت کاهش میزان مرگ و میر کودکان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار