نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت:

تلاش های دولت برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت:دولت در سال گذشته تلاش های بسیاری را در عرصه سیاسی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام داد که امید می رود امسال این بذرها به ثمر نشسته و شاهد ایجاد فرصت های شغلی مولد و پایدار در کشور باشیم.

کد مطلب: ۶۱۱۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران، سیده فاطمه ذوالقدر اظهار داشت: پیش بینی ها حاکی از آن است که اقتصاد ایران در سال جاری، 4 تا 5 درصد رشد را تجربه کند ولی این رشد اقتصادی کشور همراه با تورم خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی تنها مستقل کردن درآمد کشور از نفت و درآمدهای حاصل از آن نیست افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تقسیم آن به نقاط کلیدی و مهم و تمرکز همه مسئولان و مردم بر آن نقاط است و این نقاط کلیدی عبارتند از تولید داخلی و اشتغال بویژه اشتغال جوانان است.

ذوالقدر ادامه داد: نکته حائز اهمیت در خصوص اقدامات دولت برای رفع بیکاری این است که سال گذشته حدود یک میلیون و 200 هزار نفر به بازار کار اضافه شدند که اگر تعداد شغل های ایجاد شده توسط دولت را از این مقدار کم کنیم، با توجه به جوان بودن جمعیت و آمار دانش آموختگان دانشگاهی، هر سال یک میلیون نفر به بازار کار اضافه خواهند شد.
وی افزود: راه ایجاد اشتغال اصلاح و تغییر در ساختارهای نهادی است تا تولید واقعی رونق پیدا کرده و اقتصاد کشور از حالت رکود خارج شود.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار