کانون های فرهنگی مراکز تاثیرگذاردرگرایش دانش آموزان به مقوله فرهنگ است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان صبح امروز در بازدید از روند بهسازی و مرمت کانون فرهنگی تربیتی ادب شهرستان خرم آباد با اشاره به فعالیت 30کانون فرهنگی تربیتی در سطح استان لرستان گفت : کانون های فرهنگی، تربیتی مراکزی تاثیر گذار در گرایش دانش آموزان به مقوله فرهنگ است.

کد مطلب: ۶۱۱۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ، خدانظر دریکوند در این بازدید که مدیر و معاون پرورشی آموزش و پرور ش ناحیه یک خرم آباد نیز حضور داشتند ، نگاه آموزش و پرورش را به مسائل فرهنگی ، هنری و قرآنی مثبت برشمرد و گفت : اگر دستگاه تعلیم و تربیت بتواند پیام های خود را در قالب هنر به دانش آموزان انتقال دهد ، قطعاً اثر گذاری و ماندگاری آن به مراتب بیشتر و پایدارتر خواهد بود .

وی ضمن استقبال از اقدامات عمرانی صورت گرفته در این کانون و حمایت قاطع آموزش و پرورش از مراکز فرهنگی ،هنری و قرآنی گفت : جسارت و ریسک پذیری یکی از مولفه های مهم علم مدیریت است و تردیدی نیست که این اقدامات می تواند زمینه رشد و بالندگی را در عرصه های هنر و اندیشه فراهم سازد .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد نیز گفت : کاری که در این کانون صورت گرفته با عشق ، علاقه و انگیزه ای قوی بوده و می تواند سرمشق و الگویی برای سایر مدیران باشد .

اسداله عباس زاده احیای کانون ادب را یکی از راههای جذب هنرجویان و مشتاقان عرصه هنر عنوان کرد و افزود : دانش آموزان علاقه خاصی به برنامه های هنری دارند و اگر محلی مناسب وجود داشته باشد که اساتید مجربی هم در کنار دانش آموزان قرار گیرد می توان شاهد درخشش هرچه بیشتر هنر در سطح مدارس بود .

عباس زاده در ادامه به برخی توفیقات هنری دانش آموزان در حوزه کاری خود اشاره کرد و گفت : استعدادهای هنری بالقوه ای در سطح مدارس وجود دارد که اگر شناسایی و هدایت شوند می توانند افتخارات خوبی هم برای دستگاه تعلیم و تربیت در عرصه های ملی و بین المللی کسب کنند .

در ادامه کرمی مدیر این کانون به بیان اقدامات صورت گرفته و برنامه های خود در خصوص مرمت و بهسازی کانون پرداخت .

گفتنی است که ساختمان کانون فرهنگی تربیتی ادب شهرستان خرم آباد یکی از مراکز فرهنگی هنری آموزش و پرورش لرستان است که سابقه ساخت آن به سال 1301 شمسی برمی گردد . این کانون در طول چند دهه فعالیت خود هنرمندان بسیاری را در سطح استان و کشور تربیت کرده که امروز منشاء خدمات بسیاری در عرصه فرهنگ و هنر هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار