وزیر راه و شهرسازی:

راه اندازی شرکت قطار حومه ای،گامی درجهت سهولت تردد مردم وحفظ محیط زیست

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انتقال بخش عمده‌ای از تردد از جاده به ریل در دستور کار قرار دارد، از ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای در کشور خبرداد و گفت: وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل ریلی برنامه‌های متعددی پیش‌بینی کرده است که راه‌اندازی شرکت قطارهای حومه‌ای یکی از این برنامه‌ها برای سهولت در تردد مردم و حفظ محیط‌زیست است.

کد مطلب: ۶۱۱۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، عباس آخوندی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های راه‌سازی و قطار شهری در استان سمنان افزود: این طرح در مسیرهایی مانند تهران-گرمسار، اهواز-بندر امام، اهواز-خرمشهر، اهواز-اندیمشک، مشهد-فریمان، مشهد-گلبهار، مشهد-نیشابور، اصفهان-فولاد شهر، اصفهان-نجف آباد، تبریز-میانه، تبریز-جلفا و شمار دیگری از مسیرها قابلیت اجرا دارد و اثرات مطلوبی نیز خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مسیر گرمسار-تهران نیز از امروز به قطار شهری پیوست و امیدواریم استقبال خوبی از آن شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: سرعت حرکت و امنیت دو ویژگی مهم در قطارهای حومه‌ای است که بدان توجه می‌شود.

آخوندی اضافه کرد: خط سوم قطار حومه‌ای گرمسار نیز پس از اتمام مطالعات مربوط به آن عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: مسیر تهران-ورامین- گرمسار به طول ۱۱۴ کیلومتر امروز صاحب قطار شهری شد و سرعت سیر در این مسیر نیز به عدد قابل‌توجهی رسیده و برای ساخت‌وساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل بدون پل، یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آزمایش سرعت سیر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در این مسیر، سهولت مردم در تردد را از ویژگی‌های قطار حومه‌ای دانست.

آخوندی بیان داشت: یکی از منابع مهم آلودگی هوا به‌ویژه در کلان‌شهرها و مراکز دارای تمرکز جمعیتی، تردد میلیون‌ها خودرو است که با راه‌اندازی قطارهای شهری و حومه‌ای این آلودگی‌ها نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و باید در این مسیر گام برداشت.

وی همچنین بهره‌برداری از طرح‌های جاده‌ای و راه‌های مواصلاتی را در استان سمنان به فال نیک گرفت و توضیحی درباره این طرح‌ها به رئیس‌جمهوری ارائه کرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بیشتر ارتباط بین شهری در تهران و شهرهای حومه‌ای از طریق حمل و نقل خصوصی و جاده‌ای است و برآورد این است که از محور گرمسار به سمت تهران برای سال ۱۴۰۵ شاهد جابه جایی روزانه ۱۱۰ هزار مسافر از طریق قطار حومه ای باشیم که تردد آن‌ها از طریق جاده بسیار پرخطر و هزینه بر خواهد بود.

آخوندی با بیان اینکه بهره برداری از قطارهای حومه ای در تغییر الگوی سکونت گزینی، افزایش اشتغال، ارتقای کیفیت زندگی مردم، حمل ونقل سریع عمومی تاثیرگذار است، عنوان کرد: باید برای افزایش اشتغال در شهرهای جویای کار و همچنین کاهش جمعیت در کلان شهر، قطارهای حومه ای در کشور بیش از پیش توسعه یابد.

وی افزود: همچنین در حاشیه سفر یک‌روزه هیئت دولت طرح هایی مانند راه اصلی گرمسار- چنداب، تعریض و بهسازی و روکش آسفالت به طول ۹۰ کیلومتر به عنوان راه اصلی و سیستم های روشنایی آزادراه حرم تا حرم افتتاح خواهد شد.

در سفر رئیس جمهور به استان سمنان بهره برداری 18طرح با اعتباری نزدیک به 11 هزار و 670 میلیارد ریال از طریق ویدئو کنفرانس با حضور دکتر روحانی آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار