چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در گیلان گشایش یافت

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران حوزه گیلان امروز (پنجشنبه) با حضور مدیران، معماران و پژوهشگران این رشته در مجتمع فرهنگی - هنری خاتم الانبیا(ص) رشت گشایش یافت.

کد مطلب: ۶۱۰۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: حوزه فرهنگی - طبیعی ،شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی ، میراث فرهنگی ناملموس و راه های فرهنگی و عناصر وابسته از محورهای کنگره یادشده است.
رضا علیزاده در حاشیه برپایی همایش بر حفاظت از میراث فرهنگی و همچنین فرهنگسازی آن از دوران دانش آموزی، تلاش برای حفاظت از ارزش های کالبدی، معنایی و کارکردی این میراث ارزشمند تاکید کرد و آن را وظیفه ای همگانی دانست.
وی ادامه داد: استانداری ، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه گیلان ، راه و شهرسازی و ... در برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی همکاری دارند.
به گفته علیزاده، اعضای هیات علمی کنگره از میان استادان و پژوهشگران برجسته حوزه معماری و شهرسازی کشور برگزیده شده اند و مقالات ارزشمندی برای ارائه در کنگره ارسال شده و امیدواریم کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان به اقدامی موثر در تاریخ پژوهشی معماری و شهرسازی کشور بیانجامد.
کلورز، شکوه معماری عصرآهن گیلان، واکاوی کاوشگاه پیلاقلعه مارلیک، گسکر - شهر دوره صفوی، چشم انداز شهر تاریخی رشت، نخستین بانیان معماری دوره تحول در گیلان، لایه نگاری شهر تاریخی ماسوله، بازشناسی قلعه تاریخی لیسار و ... برخی از مقالات انتخاب شده برای این همایش دو روزه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار