آذرکیش به پانا خبر داد

پیش بینی 54 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان ها در بودجه96

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش تولید داخلی، گفت: در ردیف بودجه سال 96 اعتبار 54 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان ها پیش بینی شده است.

کد مطلب: ۶۱۰۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد

سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این سوال که چه برنامه هایی در سال 96 در راستای شعار امسال، تولید و اشتغال، دارید؟ اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن شعار امسال و سال گذشته که اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بود، برنامه هایی را اجرایی کرده و می کنیم. توسعه آموزش همراه با تولید در هنرستان ها لبیک به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در حوزه آموزش های مهارتی است.

تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی،تولید-اشتغال

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: به طور جدی کارگروه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال با محوریت حداکثر استفاده از ظرفیت هنرستان ها برای کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید داخلی و ایجاد اشتغال تشکیل شده است.

آذرکیش با اشاره به اینکه این موضوع در دستورکار ویژه دفاتر مربوطه قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از کارهای جدی که امسال با وجود اراده دولت قطعا در برنامه داریم، پیش بینی اعتبارات تجهیز هنرستان ها در بودجه سال 96 است.

وی اضافه کرد: امسال اعتبارات مربوط به تجهیز هنرستان ها در بودجه سال 96 از 3 محل ردیف اختصاصی تجهیز هنرستان ها، محل فروش 2 درصد گاز و صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است.

رشد 8 برابری در بودجه 96 برای تجهیز هنرستان ها

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش از رشد 8 برابری در پیش بینی بودجه سال 96 برای تجهیزات هنرستان ها خبر داد و اشاره کرد: این موضوع نشان دهنده اراده جدی دولت برای افزایش مهارت در بین دانش آموزان به خصوص عملیاتی کردن شعار اقتصاد مقاومتی است.

آذرکیش پیگیری این موضوع را از سوی وزارت آموزش و پرورش مهم دانست و گفت: برای استفاده از تمام ظرفیت های داخلی و خارجی آموزش و پرورش از جمله ظرفیت مرکزی آموزش دستگاه های اجرایی، سازمان فنی و حرفه ای، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشاورزی، آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای این وضعیت باید پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع پیگیری خواهد شد تا سالی را داشته باشیم که نهایتا منجر به کمک و تقویت تولید داخلی شود چراکه آموزش موثرترین عامل دگرگونی طرز نگرش و رفتار بشری است.

وی بیان کرد: آموزش همراه با تولید در مسیر رشد اقتصادی و بهبود کیفیت آموزش در هنرستان ها که شامل بهبود کیفیت در رشته های کاردانش نیز می شود، ایجاد دانش و مهارت می کند.

آموزش با کیفیت

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رشته های مهارتی موجود در شاخه کاردانش تامین فرصت های شغلی را ایجاد می کنند، افزود: کیفیت مهم ترین یار توسعه در آموزش است باید به سمتی برویم که آموزش با کیفیت و فرصت های زیادی برای دانش آموزان لحاظ شود.

آذرکیش تصریح کرد: از جمله برنامه هایی که در حال پیگیری هستند، حضور بیشتر مسئولین در هنرستان ها، اجرای متوازن ساحت های 6 گانه به خصوص ساحت اقتصادی و حرفه ای، اجرای طرح یک روز در هنرستان ها برای دانش آموزان دوره متوسطه اول، برگزاری نمایشگاه های دست سازه در هفته اول اردیبهشت هفته مشاغل، پیگیری مصوبات در شورای عالی آموزش و پرورش مناطق و استان ها است.

اهمیت کارآفرینی

وی کارآفرینی را یکی از ویژگی های مدرسه در افق چشم انداز 1404 عنوان کرد و گفت: ما نیز فرآیند توسعه کسب و کار در هنرستان ها را که منجر به کارآفرینی می شود در دستور کار قرار دادیم.

وی برنامه هایی را برای تحقق شعار سال بیان و اظهار کرد: مهارت های بازاریابی و تولید در چرخه مربوط به آموزش همراه با تولید دنبال می شود که این موضوع به ایجاد مهارت در دانش آموزان کمک می کند.

پیش بینی 54 میلیارد برای تجهیز هنرستان ها

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که امسال برای تجهیز هنرستان ها 36 میلیارد اعتبار محقق شده است؟ اشاره کرد: در بودجه سال جاری به جای 36 میلیارد 54 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که تحقق آن به اراده دولت بستگی دارد.

آذرکیش توسعه کارآفرینی را منجر به خلق ثروت جدید دانست و افزود: با این موضوع نوعی ارزش به جامعه افزوده می شود و از دستاوردهای کارآفرینی ایجاد اشتغال است.

وی در پایان اشتغال زایی را در برخی مواقع یکی از نتایج کارآفرینی دانست که باید در آموزش و پرورش موضوع کارآفرینی به عنوان یک اولویت قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار