76 درصد مرگ های نابهنگام مربوط به 4 بیماری خاص است

معاون وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی کشور گفت: 76 درصد ازمرگ های نابهنگام مربوط به چهار بیماری سرطان ، سکته‌های قلبی، مغزی، دیابت و بیماری‌های تنفسی است که باید با تشکیل پرونده سلامت در مراکز بهداشتی از مرگ های نا بهنگام جلوگیری کرد.

کد مطلب: ۶۱۰۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از خراسان رضوی؛ علی اکبرسیاری در اولین جلسه شورای اداری شهرستان تربت جام درسال جاری با بیان این که باید از سلامت مردم اطمینان پیداکرد،افزود: برای سلامتی جامعه و مردم برنامه های ویژه ای داریم که این برنامه ها برای افراد میانسال از آبان ماه سال گذشته درحال انجام است. وی تصریح کرد: پیشگیری مقدم بردرمان است که مردم و مسئولان باید در این زمینه تعامل لازم را داشته باشند تا طرح سلامت با موفقیت انجام شود.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و علوم پزشکی همچنین خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته، 20 هزار واحد بهداشتی با مبلغ هزار میلیارد تومان درکشور تجهیز و بازسازی شده است و هزار و 600 واحد بهداشتی ساخته شده و 6 هزار و200 واحد بهداشتی دیگر نیز درحال ساخت است تا بتوانیم برنامه نوین سلامت را با موفقیت درسطح کشوراجرا کنیم .
علی اکبرسیاری حضورمردم ومسئولان را در شکل گیری عدالت اجتماعی درکشور مهم توصیف کرد وگفت : ما درکشور به دنبال عدالت اجتماعی هستیم و برای ارتقا و توسعه بهداشت و درمان درکشور باید همه دست به دست هم بدهیم تا این توسعه هرچه زودتردرکشورشکل گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار