زیارت دو میلیون و 730 هزار نفر از امام زادگان گیلان در نوروز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در تعطیلات نوروز امسال تا صبح چهاردهم فروردین ماه جاری، دو میلیون و 730 هزار نفر بار زائر از امام زادگان و بقاع متبرکه استان زیارت کردند.

کد مطلب: ۶۱۰۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی بیان کرد: این تعداد علاوه بر زیارت از امام زادگان گیلان از ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان بهره مند شدند.
وی اظهار داشت: امامزاده هاشم (ع) رشت ، آقاسیدجلال الدین (ع) آستانه اشرفیه ، امامزاده ابراهیم در شفت، بی بی حوریه (س) شهرستان انزلی ، عون بن علی علیه السلام ماسوله و امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا و آقا سید محمد سفید آستانه لنگرود از جمله امام زادگانی هستند که بیشترین زائر را داشتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت، 10 هزار و 800 نفر در امام زادگان و بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.
وی بیان داشت: این تعداد زائر از امکاناتی شامل سوئیت و کمپ های ویژه در یکصد و 30 امام زاده و بقاع متبرکه شاخص گیلان بهره مند شدند.
طرح نوروزی آرامش بهاری از بیست و هشتم اسفندماه گذشته در 231 بقعه متبرکه و امام زادگان استان به اجرا درآمده و تا پایان امروز (دوشنبه 14 فروردین ماه) ادامه دارد.
استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی با استفاده از فضای معنوی امامزادگان و ارتقای سطح فکری و فرهنگی مردم، زائران و مسافران با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه از اهداف اجرای این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار