امدادرسانی هلال احمر مازندران به یکهزار و ۷۲۵ حادثه‌دیده

دبیر کمیته خدمات امداد و نجات گفت: از آغاز طرح خدمات سفر تاکنون یک هزار و۷۲۵ مورد امدادرسانی شدندکه یک هزار و۵۴۲ نفر درمان سرپایی و ۱۸۳ نفر به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شدند.

کد مطلب: ۶۰۹۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، علی نصیرخوانی صبح امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح خدمات سفر در مازندران تا ۲۵ اسفند تاکنون کل عملیات امداد و نجات انجام شده در استان۳۷۴ مورد بوده که شامل ۱۳۲ عملیات جاده‌ای و یک مورد کوهستانی است.

نماینده کمیته خدمات امداد و نجات در ستاد خدمات سفر مازندران با بیان اینکه ۱۸۸ مورد مراجعه حضوری به پایگاه‌های هلال احمر صورت گرفته است، گفت: همچنین سایر خدمات انجام شده شامل ۵۳ مورد بوده است.

نصیرخوانی تعداد کل حادثه‌دیدگان از ۲۵ اسفند را ۲ هزار و ۹۶۹ مورد اعلام کرد: یکهزار و ۷۲۵ فرد امدادرسانی شدند که از این تعداد یکهزار و ۵۴۲ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۸۳ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

این مسئول با اشاره به طرح ایمنی و سلامت گفت: ۵۷۱ هزار و ۴۰۵ نفر تحت پوشش قرار گرفتند که از این تعداد خیمه‌های ۹ هزار و ۸۶۴ نفر به خیمه‌های نماز و ۱۲ هزار و ۲۷۱ نفر به فضای دوست‌دار و همچنین ۱۲ هزار و ۳۳ نفر به ایستگاه سلامت مراجعه کرده‌اند.

وی به خدمات‌رسانی هلال احمر در طرح سحاب(سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه) اشاره کرد و گفت: این طرح در تفرجگاهها و محل تجمع مسافران شکل گرفته است که ۵ هزار و ۵۴۵ نفر از این طرح خدمات گرفته‌اند.

نصیرخوانی تعداد پزشکان داوطلب در طرح داوطلب‌یار را ۴۰ پزشک اعلام کرد و گفت: این طرح در پایگاه‌های پایلوت که نسبت به شهر دور هستند انجام می‌شود و طی آن ۹۳ مورد خدمات‌رسانی به صورت رایگان انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار