به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه ( س )

دکتر ایمانی: عفاف را یک ویژگی روحی و انسانی برای زن و مرد و حجاب نشانه

جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن با حضور مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز، امام جمعه و برخی از مسئولین و جمعی از بانوان شهرستان فردیس 25 اسفندماه در سالن همایش شهرداری منطقه3 فردیس برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۷۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا از آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس ؛ در این مراسم امام جمعه فردیس ضمن گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن ، برگزاری برنامه های فرهنگی، جلسات پرسش و پاسخ و بررسی مسائلی که در خصوص زنان مطرح می شود، بیان دیدگاه اسلام در خصوص مقام زن و شناخت بیشتر شخصیت حضرت فاطمه (س) و الگو قرار دادن ایشان برای سایر زنان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه امروز از ناحیه دشمنان و غربزدگان خودمان ظلم بزرگی در حق زنان روا می شود گفت: امروز دنیای استکبار تفکر لیبرال دموکراسی غربی و نگاه اهانت آمیز به زنان را ارزش تلقی کرده و دیدگاه اسلام و پیامبر (ص) را تحقیر می کند. به جای اینکه ما مدعی و طلبکار باشیم ، دشمنان اسلام مدعی شده اند.

دکتر علی اکبر ایمانی اظهار داشت: علت ادعای غربیان در خصوص شخصیت زن و تحقیر دیدگاه اسلام این است که نگاه اسلام به زن در دنیا خوب ترسیم نشده و به طور شایسته از سوی مسلمانان مورد حمایت و دفاع قرار نگرفته است.

وی تغییر نام فامیل زن در کشورهای غربی هنگام ازدواج را از بقایای تفکرات گذشته مغرب زمین در خصوص زنان توصیف کرد و افزود: از دست دادن هویت و واگذاری کل مایملک زن به مرد هنگام ازدواج از دیدگاه غلط غربی ها در گذشته نشأت گرفته و اکنون با طرح مسئله آزادی زنان و به بهانه آن، زنان را از همه قید و بندهای فطری، معنوی و فکری چون ازدواج، مادر شدن و غیره رها می کنند.

امام جمعه فردیس ضمن اشاره به جایگاه خانواده در اسلام گفت: در فرهنگ غربی خانواده بعنوان یک امر ارزشی تلقی نشده و ازدواج و پایبندی به زندگی زناشویی تعریفی ندارد. در حالیکه اسلام زن و مرد را چون لباس و پوشاننده عیوب یکدیگر می داند و زن را وسیله آرامش مرد قرار داده است.

وی عفاف را یک ویژگی روحی و انسانی برای زن و مرد و مورد تأکید فرهنگ اسلامی عنوان کرد و افزود: حجاب یک نشانه و علامت برای عفت ورزی و مانعی برای جلوگیری از سوء استفاده مردان است . در حالیکه حجاب در غرب یک امر ضد ارزشی بوده و در برخی کشورها ممنوع است.

حجت الاسلام ایمانی گفت: آزادی زن از دیدگاه غرب، به معنای آزادی واقعی و برای ارزش و احترام به زن نیست بلکه ترغیب زنان به برهنگی، تنها به منظور تطمیع لذت طلبی مردان است.

وی تصریح کرد: بیان تفاوت های زن و مرد در اسلام نه از سر تبعیض بلکه به دلیل حفظ جایگاه زن ، حفظ خانواده و ادامه زندگی و حیات انسانی است.

دکتر ایمانی با بیان اینکه در جامعه ما گاهی زنان مورد کم لطفی و ظلم واقع می شوند گفت: در اغلب اماکن و مساجد جایگاه زنان را کوچک و نامناسب قرار داده و مکان های بزرگ تر و بهتر را برای مردان قرار می دهیم. زنان در برخی فعالیت ها چون هیئت امنای مساجد حضور ندارند. بسیاری از ارزش گزاری ها در ظواهر امر رعایت نشده و موجب سوء استفاده و زبان درازی دشمنان قرار می گیرد.

در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس نیز حضرت زهرا(س) بعنوان الگوی نمونه برای زنان معرفی کرد و گفت: ولایتمداری، پرهیزکاری، خدامحوری، پرهیز از خودمحوری و بسیاری صفات برجسته در وجود این حضرت موج می زند که می تواند به عنوان برترین الگوی زنان در جامعه قرار گیرد.

حجت الاسلام احمدوند ضمن اشاره به تهاجمات فرهنگی غرب و دشمنان نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: در جامعه امروزی که نظام سرمایه داری غرب به زن به عنوان یک ابزار نگاه می کند ، اجرای برنامه های فرهنگی، ارج نهادن به جایگاه زن و معرفی الگوهای برجسته اسلام چون فاطمه زهرا (س) از وظایف نهاد های فرهنگی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

گفتنی است در این مراسم که با هماهنگی ستاد شئون فرهنگی شهرستان فردیس و به همت اداره تبلیغات اسلامی و کانون مداحان شهرستان برگزار شد تعدادی از بانوان مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار