تمایل کرواسی به برگزاری هفته فرهنگی در خانه هنرمندان ایران

سفیر کرواسی از خانه هنرمندان ایران بازدید و با مجید رجبی معمار دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

کد مطلب: ۶۰۷۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، «استریبور کیکرتس» سفیر کرواسی در ایران صبح سه‌شنبه 24 اسفند با حضور در خانه هنرمندان ایران، با مجید رجبی معمار مدیرعامل این خانه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار مجید رجبی معمار به معرفی خانه هنرمندان ایران و فعالیت‌های مختلف آن در زمینه‌های گوناگون هنری پرداخت. وی همچنین به فعالیت انجمن‌های هنری تشکیل دهنده خانه هنرمندان ایران نیز اشاره کرد.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به اهمیت فعالیت‌های مشترک فرهنگی میان دو کشور گفت: معمولا روابط و تعاملات فرهنگی از اعتبار بیشتری نسبت به روابط اقتصادی و سیاسی برخوردار هستند، به همین منظور توسعه تعاملات فرهنگی از اولویت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت خانه هنرمندان ایران در زمینه تعاملات بین‌المللی و برگزاری هفته‌های فرهنگی در مجموعه خانه هنرمندان ایران گفت: به دلیل ظرفیت‌ بالای خانه هنرمندان ایران و همچنین حضور انجمن‌های مختلف هنری در خانه هنرمندان ایران، در سال‌های اخیر خانه هنرمندان ایران مرکز برگزاری هفته‌های فرهنگی از سوی کشورهای خارجی بوده است که این موضوع تجربه بسیار ارزشمندی برای هنرمندان ایرانی و خارجی بوده است.

مجید رجبی معمار افزود: خانه هنرمندان ایران با توجه به تجربه برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی با کشورهای دیگر، از برگزاری هفته مشترک فرهنگی با کشور کرواسی نیز اعلام آمادگی می‌کند.

در ادامه این دیدار «استریبور کیکرتس» سفیر کرواسی در ایران ضمن ابراز خوشحالی از حضور در خانه هنرمندان ایران گفت: ما اهالی کرواسی در ایران، از تاریخچه فرهنگ و تمدن ایران، تا حدود زیادی آگاهی داریم و موضوع هنر دوستی ایرانیان برای ما پوشیده نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با توجه به پیمان مشترک 5 ساله برای برقراری تعاملات فرهنگی میان دو کشور ایران و کرواسی، ما در سفارت کرواسی تلاش می‌کنیم جدا از این پیمان مشترک میان دو کشور، زمینه تعامل مستقیم نهادهای مشابه خانه هنرمندان ایران در کرواسی و هنرمندان را با خانه هنرمندان ایران و هنرمندان ایرانی فراهم سازیم.

استریبور کیکرتس در ادامه با اشاره به اهمیت تعامل فرهنگی میان دو کشور ایران و کرواسی گفت: ایران و کرواسی از گذشته تاکنون رابطه دوستانه بسیار خوبی داشته اند، به زودی نیز بیست و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین دو کشور را جشن خواهیم، در این میان اما بیشتر تعامل دو کشور در زمینه روابط اقتصادی و سیاسی بوده است، امیدوارم با توجه به اهمیت روابط فرهنگی، بتوانیم در این زمینه نیز گام‌های خوبی با یکدیگر برداریم.

استریبور کیکرتس در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد برگزاری هفته فرهنگی کرواسی در خانه هنرمندان ایران باشیم.

در این دیدار «ایوور چوندیچ» وابسته فرهنگی سفارت، دکتر «سیدعماد حسینی» معاون پژوهشی، آموزشی و برنامه ریزی و «علیرضا غفاری» مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل خانه هنرمندان ایران نیز حضور داشتند.

«استریبور کیکرتس» سفیر کرواسی در ایران پس از دیدار و گفت‌و‌گو با مجید رجبی معمار، از نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار