چهارشنبه سوری، نه چهارشنبه سوزی

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: تا کنون 3هزارو361مورد ماموریت در مرکز حوادث و فوریت های پزشکی همدان انجام شده است.

کد مطلب: ۶۰۷۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد

حبیب معصومی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: تعداد آسیب دیده هایی که در سال گذشته از این مرکز به اورژانس منتقل شده 99نفر بوده که این تعداد فقط مختص به چهارشنبه سوری نبوده بلکه مصدومان از 20اسفند وتا روز چهارشنبه سوری ادامه پیدا کرده است.

وی افزود: تعداد مصدومین سال 94 به 93،هفتاد درصد افزایش داشته و از سال 88تا 94،سال گذشته بیشترین آمار را داشته است.

معصومی در مورد تعداد اسیب دیدگان گفت: بیشترین تعداد اسیب دیدگان استان همدان در سال گذشته متعلق به شهرستان همدان (59نفر)وملایر(14نفر)بوده است.

وی در ارتباط با بیشترین نواحی آسیب دیده گفت: بیشترین آسیب مربوط به چشم،دست و صورت بوده و از نظر نوع آسیب،36نفرمجروح از نظرپارگی و بریدگی،30مجروح از نظر ساییدگی و15مجروح از نظر سوختگی گزارش شده است.

معصومی افزود: بیشترین گروه سنی آسیب دیده در استان همدان بین 11 تا 20 سال، 45نفر و گروه دوم بین 21تا30 سال که حدود 17 نفر بوده گزارش شده است.

وی افزود:120 نفر از نیروهای مرکز ازامروز، ساعت 12ظهر تا 12شب فردا، اعم از 100دستگاه آمبولانس ،30پایگاه جاده ای و 20 پایگاه شهری آماده باش هستند.

معصومی با اشاره به حادثه ی پلاسکو و کمپین ایجاد شده برای کمرنگ برگزار شدن چهار شنبه سوری امسال افزود: مردم شریف همدان بعد از اتفاقی که برای شهدای پلاسکو و برای احترام به آن ها و برای پیشگیری از حوادثی که به خاطر تغییر برنامه ی چهار شنبه ی آخر سال از نظر نوع مواد محترقه ای که مردم در این روز استفاده می کنند و بیشتر تولید کشور های خارجی است و مشکلات اجتماعی برای دیگران درست می کنند ،این کمپین مردمی را ایجاد کرده اند چرا که این مشکلات نه تنها مردم را از حوادث بی بهره نمیگذارند بلکه باید مرکزفوریت های پزشکی،نیروی انتظامی ،هلال احمر ،آتش نشانی و...تمام توجه خود را به این ماجرا معطوف کنند.اگر این کمپین مردمی با کمک مردم باعث کمترشدن تعداد مصدومان شود مطمئنا نوروز خوبی برای همه ی مردم رقم خواهد خورد .

/نگین نجفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار