تورج نصر در گفتگو با پانا:

تبلیغات رسانه ای رکن اصلی ماندگاری هنر در جامعه است

تورج نصر، پیشکسوت بازیگری و دوبله که شب گذشته به تماشای نمایش میراث نشست،گفت: تبلیغات رسانه ای رکن اصلی ماندگاری هنر در جامعه است.

کد مطلب: ۶۰۶۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، شامگاه گذشته، جمعی از پیشکسوتان عرصۀ صدا، از جمله سیامک اطلسی، محمدعلی دیباج، منوچهر والیزاده، محمودفاطمی، علی همت مومیوند، تورج شعبانی نصر و شراره حضرتی به تماشای نمایش میراث، به نویسندگی «بهرام بیضائی» و کارگردانی «اصغر خلیلی» در تالار سگلج تهران نشستند.

داود «تورج» شعبانی نصر، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و صداپیشۀ پیشکسوت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی-هنری خبرگزاری پانا، کار بسیار زیبایی بود که زحماتی که برای تولید آن کشیده شده بود به چشم دیده می شد.

وی در ادامه با اشاره به این امر که با تمام محدودیت هایی که برای تولید این آثار وجود دارد و به خوبی به آن ها واقف است، افزود: تمام تلاش برای شکل گیری این اثر به کار گرفته شده بود و در کنار دکور بسیار زیبا و عالی بازی بازیگران در این حوزه به خوبی چشم می آید.

این صدا پیشه که با صدای «کاپیتان» در مجموعۀ انیمیشن «جیمبو» در خاطرات مردم ایران خوش نشسته است، ضمن ابراز خرسندی ازحضور بازیگران جوان در کنار پیشکسوتان در حوزۀ تولید آثار نمایشی، چقدر خوب است که امروز باب شده است که این دو قشر در کنار هم حضور دارند، ادامه داد: هنرجویان عزیزی که امروز با تمام انرژی خود در کنار پیشکسوتان به ایفای نقش و همچنین آموزش و تعلیم فنون نمایشی می پردازند، آینده ای بسیار خوب خواهند داشت و بر اساس عشقی که در وجود آن ها وجود دارد حضور در این آثار کلاس آموزش بسیار خوبی برای آنان است.

شعبانی نصر ضمن تقدیر از شجاعت به خرج رفته در تولید نمایش «میراث» توسط گروه نمایش «تجربۀ نو» با اشاره به این امر که امکان به روی صحنه آمدن آثاری از این دست بسیار کم است، اظهار داشت: شجاعت گروه تجربۀ نو در تولید این اثر نمایشی در شرایط فعلی ستودنی است و به جرأت باید گفت که گروه تجربۀ نو این شجاعت را در خود داشته است که اثری از بهرام بیضائی را در دست بگیرد به روی صحنه بیاورد.

دوبلور شخصیت «شیپورچی» در مجموعۀ کارتونی «پسر شجاع» در بخشی دیگر از این گفتگو احترام متقابل میان جوانان و پیشکسوتان را از هم هترین رموز ماندگاری جوانان در این حوزه برشمرده و در ادامه ضمن تأکید بر این امر جوانان در مسیر آموختن می بایست با تمام توان نصیحت ها و فرامین پیشکسوتان را در مسیر پیشرفت به کار بگیرند، تصریح کرد: حضور در کنار پیشکسوتان فرصت بسیار مغتنمی برای جوانان است وهنرمندان جوان می بایست از این زمینه ها برای پیشرفت استاده کنند.

وی با اشاره به این امر که زمانی که خود وارد عرصۀ دوبله و هنرهای نمایشی شده است وقت و زمان بسیاری را برای آموختن در این حوزه صرف کرده است، یادآور شد: ما نیز این مسیر را رفته ایم و همین امر موجب موفقیت بزرگان هنر شده است.

شعبانی نصر ضمن ابراز تأسف از این امر که تئاتر امروز در شرایطی بسیار وخیم قرار گرفته است و باید برای برون رفت از این بجران، دولت به حمایت تئاتر بیاید، گفت: امروز متون بسیار خوب داخلی برای تولید آثار نمایشی وجود دارد و گروه های نمایش برای تولید آثار ملی تنها نیازمند حمایت دولت هستند.

این صداپیشۀ پیشکسوت، ضمن تأکید بر این امر که امروز با وجود ظرفیت های بسیار خوب در حوزۀ متون نمایشی نباید دست به دامان متون خارجی شد، افزود: آثار بسیار خوب حوزۀ نمایشی که توسط نویسندگان پیشکسوت نوشته شده است، می تواند افق روشنی را در فرهنگ و هنر ایران ترسیم کند و جوانان نیز می توانند با تکیه بر این آثار، کارهای فاخر تولید کنند.

وی که از سال 1352 پا به عرصۀ دوبله گذاشته است، ضمن ابرازتأسف از این که تا کنون ظرفیت های نمایشی کشور به درستی به جوانان معرفی نشده است، ادامه داد: روی صحنه بردن نمایشنامه های ایرانی می تواند زمینۀ آشنایی نسل جدید با متون فاخر ایرانی را فراهم آورد.

این هنرمند صداپیشه با اشاره به این امر که کسانی که دست اندرکار هنرهای نمایشی هستند می بایست ظرفیت های داخلی موجود را به جوانان معرفی کنند، اظهار امیدواری کرد: امیدوارم جوانا عزیز با عشق پا در مسیر هنر بگذارند، چرا که اگر کسی با عشق پا در این مسیر گذاشت تعالیم هنری را به درستی خواهد آموخت و مسیر موفقیت را طی خواهد کرد و اگر به خاطر شهرت پا در این مسیر گذاشتی هرگز به موفقیت نخواهی رسید چرا که برای ماندگاری باید خاک صحنه خورد، مشقت کشید و درست رفتار کرد.

شعبانی نصر در پایان، ضمن تأکید بر حضور ارزشمند رسانه های مختلف در کنار هنر، تأکید کرد: رسانه های جمعی مهم ترین رکن ارتباط مردم و هنر هستند و بر همین اساس، تعامل ارزشمند رسانه و هنر می بایست بیشتر و جدی تر شکل بگیرد، چرا که تبلیغات رسانه ای رکن اصلی ماندگاری هنر در جامعه است.

گفتنی است نمایش میراث که از 27 بهمن ماه بامتنی از بهرام بیضائی و کارگردانی اصغر خلیلی در تالار سنگلج تهران به روی صحنه رفته است، روز سه شنبه به کار خود پایان خواهد داد.

نمایشنامه «میراث» بر مبنای جدال میان سه برادر بر سر میراث خانه پدر شکل گرفته است. در این نمایش بازیگرانی چون حبیب دهقان نسب، علی نیکزاد، علی محمد رادمنش، حمیدرضا کاظمی پور، لیلا حقانی، شیما جهانگیری، مصطفی جنتی، بهاره کریمی، سمیه صباغ، آرمان اشتیاق، سید مهدی فولادگر، حسین سعیدی، علی قانع، نیما اولیایی و فاطمه مردانی بازی می‌کنند.

از دیگر عوامل نمایش می توان به طراح حرکت: یاسر خاسب، مدیر تولید و دستیار کارگردان: بهزاد بابایی، موسیقی: علی سینا رضانیا، طراح صحنه و لباس: اصغر خلیلی، طراح نور: امیر ترحمی، طراح گریم: فریبا نورشعاع حسینی، طراح پوستر و بروشور: محمدرضا طیاری، روابط عمومی و تبلیغات: امین کردبچه چنگی و عکاس: کوروش برزی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار