تکریم و حفظ حرمت خیران مدرسه ساز الزامی است

استاندار آذربایجان غربی گفت: تکریم و حفظ حرمت خیران مدرسه ساز که به یاری دولت شتافته اند تا باری از دوش جامعه بردارند، الزامی است زیرا مدرسه سازی نوعی جهاد است.

کد مطلب: ۶۰۶۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، «قربانعلی سعادت» روز یکشنبه در دیدار صمیمی با خیران مدرسه ساز استان افزود: اگر خیران در مسیر جهاد و تلاش برای مدرسه سازی از سوی دستگاه های دولتی و مسئولان و ناظران مورد بی حرمتی احتمالی قرار گرفته اند، عذر خواهی می کنم.

وی گفت: خیران استان گلایه های بسیاری از روند اعطای مجوز، بی احترامی ناظران به آنها، عدم حضور به موقع ناظران بر سر پروژه های احداثی خیرین و برخی موارد مشابه داشتند که شایسته استان نبود با جهادگرانی که برای یاری به دولت آمده اند چنین رفتارهایی می شد.

وی بیان کرد: بعد از حضور در استان در صدد بیان این موضوع و اصلاح آن برآمدیم که با مخالفتهایی مواجه شدیم که موضوع هم اکنون بعد از دوسال حل شده و از مدیر کل جدید این نهاد خواهان اصلاح ساختار و ارائه راهکاری بهینه در این زمینه هستیم.

سعادت اضافه کرد: عدم تحرک نوسازی مدارس استان موجب فرصت سوزیها شد و ما برای تغییر دادن مدیر کل نوسازی حدود دوسال زمان تلف کردیم.

وی بیان کرد: هیچ ناظری حق ندارد به دیواری که خیرین ساختند لگد بزند و بی احترامی کند و نباید حضور ناظران بر سر پروژه های خیر ساز چندین روز طول بکشد برای این موضوع باید ساختاری نو تعریف و ارائه شود.

سعادت با تاکید مجدد بر ایجاد ساختاری برای فعالیت خیرین اظهار کرد: تشکیلاتی باید دایر شود تا جذب مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی نظام مند شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در سال 96 برای توسعه و تکمیل زیرساختهای پروژه هایی که خیرین می سازند از محل کمکهای فنی اعتباری مصوب شده تا این افراد حمایت شوند.

وی ادامه داد: در صورت تمایل خیرین برای پیشرفت روند کارها وامهایی به آنها اعطا می شود.

سعادت گفت: از رسالتهای دولت تدبیر و امید واگذاری مسئولیتها به خود مردم است و اداره مدارس خیر ساز به صورت هیات امنایی مورد توجه است چرا که می تواند عاملی در جلوگیری از برخی تخلفات باشد.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی نیز گفت: در راستای حمایت از تولید داخلی باید به موضوع اقتصاد مقاومتی بهاد داده شود تا اشتغال در کشور توسعه یابد و این امر با افزایش کیفیت کار ممکن می شود.

در این نشست صمیمی خیرین مدرسه ساز و استاندار آذربایجان غربی متعهد شدند تا 313 مدرسه کانکسی موجود در مناطق محروم استان را حذف کرده و به جای آن مدارسی ایمن و ثابت بنا کنند.

استاندار آذربایجان غربی در شورای آموزش و پرورش استان و در راستای حمایت از طرح های مدرسه سازی که به صورت مشارکتی در حال ساخت در استان بود اقدام به تخصیص 31 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام 6 طرح مدرسه سازی در استان کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار