زنده نگاه داشتن راه شهدا، ترویج فرهنگ صبر و ایثار است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر زنده نگه داشتن راه شهدا گفت: خانواده های شهدا بدون ذره ای چشم داشت نگاهی رو به جلو داشتند و سرنوشت فرزندان و همراهان آنها را با جان پذیرفته بودند.

کد مطلب: ۶۰۶۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سید علی قاسمی در آیین تکریم مادران و همسران شهدا که در دبیرستان دخترانه شاهد شهرستان ساری برگزار شد، اظهار داشت: در 22 اسفند سال 58 درست یک ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چنین روزی امام خمینی (ره) دستور تشکیل بنیاد شهید را صادر کردند و این روز با نام و یاد خاطره شهیدان ثبت شد.

وی با بیان اینکه در زمان طاغوت خون فرزندان این مرز و بوم درکف خیابان ها جاری بود و شهیدان با جانفشانی جامعه ایران را به حرکت در آوردند، تصریح کرد: شهیدان فرزندان جامعه ما بودند و اصلی ترین سرمایه و جان خود را برای ملت و فرزندان جامعه ی خویش ایثار کردند.

قاسمی با بیان اینکه وقتی جامعه ای می میرد رشد و تغییر نمی کند، افزود: این جامعه رو به تعالی و سعادت نمی رود و در برابر ستم و استبداد تعظیم می کند. در این بین انسان های وارسته ای نیز هستند که در برابر ظلم و ستم می ایستند و با نثار خون خویش جامعه را سربلند و به شوق می آورند.

وی با بیان اینکه جامعه ما مرهون خون شهیدان است، خاطرنشان کرد: جامعه ای که در آن آثاری از خودگذشتگی و ایثار نباشد آن جامعه ای ظلمانی است. راه خدا راه سعادت است و شهیدان از جان خویش گذشتند تا راه را برای ما و جامعه ی بشری روشن نگه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه باید در تمام امور به یاد شهدا باشیم، متذکر شد: خانواده های شهدا بدون ذره ای چشم داشت نگاهی رو به جلو داشتند و نگاه نمی کردند سرنوشت بچه ها و همراهان آنها چه می شود.

قاسمی گفت: آنها با نیت پاک و خالص فرزندان خود را راهی جبهه های جنگ و مقاومت کردند و در برابر مرگ فرزندان شادمان و استوار ایستادند تا انقلاب اسلامی به اهدافش برسد.

وی تأکید کرد: ما باید مقام شهیدان را مورد تکریم و تعظیم قرار دهیم و زنده نگاه داشتن راه شهدا، ترویج فرهنگ صبر و ایثار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار