رئیس پلیس فتای مازندران هشدار داد

خطر فیشینگ در کمین مسافران نوروزی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران گفت: صفحاتی كه ناخواسته در برابر شما باز می شوند و حاوی تبلیغات فروش كالاها و ارائه خدمات هستند، ممكن است تقلبی بوده و قصد كلاهبرداری داشته باشند.

کد مطلب: ۶۰۶۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، سرهنگ حسن محمدنژاد با اشاره به نزدیک شدن سال جدید و آغاز سفرهای نوروزی و همچنین دغدغه هموطنان گرامی برای تهیه بلیط رفت و برگشت مسافرت های خود، اظهار داشت: بازار خرید و فروش بلیط و تورهای مسافرتی در حال افزایش است در همین راستا شرکت های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تورهای مسافرتی خود هستند.

رئیس پلیس فتای استان مازندران، تصریح کرد: افراد سودجو نیز از این موقعیت بهره جسته و از طرق مختلف اقدام به کلاهبرداری می کنند. یکی از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش بلیط سایت های اینترنتی تقلبی است.

وی افزود: با توجه به این موضوع که برای خرید بلیط، به صورت اینترنتی نیاز است، کاربران اطلاعات شخصی و مالی خود را وارد سیستم کنند، کلاهبرداران از این فرصت بهره جسته و با راه اندازی سایت های جعلی ولی شبیه به سایت های اصلی اقدام به ربودن اطلاعات افراد، برای سوء استفاده های مالی می کنند.

رئیس پلیس فتای مازندران، خاطر نشان کرد: این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ (fishing) موسوم است به سود جویان کمک می کند که از طریق اطلاعات وارد شده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب های بانکی قربانیان را خالی کنند.

محمدنژاد در پایان هشدار داد: صفحاتی كه ناخواسته در برابر شما باز می شوند و حاوی تبلیغات فروش كالاها و ارائه خدمات هستند، ممكن است تقلبی بوده و قصد كلاهبرداری داشته باشند.

وی گفت: افراد برای در امان ماندن از اینگونه کلاهبرداری ها دقت داشته باشند، همیشه آدرس سایت ها را خودشان در آدرس بار تایپ کنند و از کپی کردن یا رفتن به لینک هایی که در سایت های مختلف ارائه شده جداً خودداری کنید.

رئیس پلیس فتای استان مازندران، تاکید کرد: از سایت هایی خرید کنید که حتماً نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند. این فروشگاه ها در سایتEnamad.ir قابل مشاهده است.

سرهنگ محمدنژاد اظهار داشت: در هنگام خرید آنلاین و در زمانی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک رهنمون می‌شوید، دقت کنید که حتما آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی، متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنید.

وی گفت : در هنگام تصمیم به خرید از فروشگاه‌های الكترونیكی، از تجربه دوستان و آشنایان نزدیك درخصوص خریدهای آنلاین استفاده و از سایت هایی خرید کنید که از پروتکل https برای انتقال داده های خود استفاده می کنند، چرا که فروشگاه های معتبر مشخصات واقعی را به طور دقیق در وب سایت خود درج می­کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار