آموزشگاه امیرکبیر ویژه اتباع خارجی در شیراز افتتاح شد

آموزشگاه 12 کلاسه امیرکبیر ویژه اتباع خارجی در شیراز با حضور نماینده کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و رییس دفتر فرعی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان دفتر شیراز و مقامات استانی افتتاح گردید.

کد مطلب: ۶۰۶۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس در مراسم افتتاح دومین مدرسه اتباع خارجی فارس در شیراز گفت: بهترین خدمت به یک انسان تعلیم و تربیت خوب و مناسب است، چرا که تعلیم و تربیت سرنوشت انسان ها را تغییر می‌دهد.

حمیدرضا آذری گفت: خانواده و مدرسه دو نهادی است که بیشترین تاثیر را در تربیت، اجتماعی شدن و فرهنگ‌پذیری افراد دارند و با کارکرد مناسب این نهادها، جامعه از شهروندان خوب و با فرهنگی برخوردار خواهد شد.

او با بیان اینکه تلاش و هزینه برای ارتقاء سطح آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان اتباع بیگانه خصوصا شهروندان افغان ساکن در شیراز، بازخورد مستقیمی در جامعه دارد، گفت: بهترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، مجهز کردن انسان‌ها به دانش همراه با مهارت است، چرا که در این صورت افراد می‌توانند نقش خود را در جامعه ایفا کرده و مسئولیتی را بر عهده بگیرند .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس احتمال آسیب‌پذیری افراد فاقد دانش و مهارت را بیش از سایر اعضای جامعه دانست و گفت: در این آموزشگاه با کمک به دانش آموزان اتباع خارجی برای کسب دانش و مهارت، زمینه نقش پذیری آنها را فراهم می‌کنیم.

او با تصریح اینکه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت تفاوتی بین دانش‌آموزان ایرانی و اتباع خارجی قائل نبوده و نیست، گفت: باید هرآنچه از امکانات آموزشی، بهداشتی و دیگر نیازها وجود دارد به اتباع خارجی نیز ارائه شود .

آذری ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد احداث مدارس دیگری در استان فارس و با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد باشم.

افتتاح دومین آموزشگاه اتباع خارجی در شیراز

طی مراسمی با حضور ماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان جمهوری اسلامی ایران، آموزشگاه "امیرکبیر" ویژه اتباع خارجی در شیراز افتتاح شد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس شنبه 21 اسفند در مراسم افتتاح آموزشگاه ویژه اتباع خارجی در شیراز، گفت: آموزشگاه امیرکبیر، دومین مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتباع خارجی در شیراز است.

احمد دست‌نیان با بیان اینکه ساخت آموزشگاه امیرکبیر در زمانی کوتاه و در قالب سه شیفت کاری با رعایت کامل استانداردها احداث شده است، گفت: ساخت سومین آموزشگاه ویژه اتباع خارجی در محدوده ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز نیز آغاز شده است.

وی گفت: مدرسه امیر کبیر در زمینی به مساحت 23 هزار متر مربع و زیر بنای 1380 متر مربع، با اسکلت بتونی در سه طبقه و با هزینه‌ای بالغ بر 15 میلیارد ریال با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد احداث شده است.

دست‌نیان افزود: در ساخت این مدرسه تمام تکنولوژی‌های نوین ساخت و ساز مانند مدیریت سبز و حفظ درختان محوطه و استفاده از انرژی‌های پاک رعایت شده و 4 کلاس درس آن نیز به امکانات هوشمندسازی مجهز است .

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس نیز با ابراز خرسندی از راه‌اندازی دومین آموزشگاه ویژه دانش‌آموزان اتباع خارجی در شیراز، گفت: مهمترین اقدام در زمینه خدمت به پناهندگان موضوع آموزش و تعلیم و تربیت آنها است.

محمدرضا تدین افزود: در استان فارس نزدیک به 110 هزار پناهنده مجاز اقامت دارند که حدود 30 هزار نفر آنان دانش‌آموز هستند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: بر اساس فرمان مقام معظم رهبری دانش آموزان اتباع خارجی که مجوز اقامت نیز ندارند تحت پوشش آموزشی قرار گرفته‌اند و بسیاری از این اتباع خارجی در دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای نیز مشغول کسب علم و دانش هستند .

تدین یادآور شد: در زمینه خدمات بیمه‌ای نیز با توجه به کمک‌های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و وزارت کشور، در سال میلادی گذشته به مدت 5 ماه خدمات بیمه‌ای مناسبی برای پناهندگان در نظر گرفته شد؛ امسال نیز این خدمات برای بیماران خاص ادامه دارد.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: ایجاد شرایط مناسب برای تعلیم و تربیت مهاجرین برای من و همکارانم بسیار با ارزش و مهم است و در آینده نیز آماده ادامه این فعالیت‌ها و همکاری‌ها هستیم .

سیوانکا داناپالا گفت: دانش می‌تواند بر کیفیت زندگی افراد تاثیر گذاشته و موجب ارتقاء آن شود و برخورداری از دانش تفاوتی است که افراد را از هم مجزا و صلح را تضمین می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار