مدیرکل بحران استانداری البرز :

ضرورت آماده باش دستگاه های اجرایی و شهرداری ها

مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: براساس پیش بینی های هواشناسی با ورود سامانه بارشی به البرز هرچه بیشتر اطلاع رسانی لازم در این زمینه باید از سوی مسئولان صورت گیرد.

کد مطلب: ۶۰۶۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانای البرز، مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان این مهم هرچه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد .
وی ادامه داد: براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی، با ورود سامانه بارشی به منطقه طی روزهای شنبه الی سه شنبه مورخ 21/12/95 لغایت 24/12/95 آسمان استان نیمه ابری تا ابری، بارش رگبار باران، گاهی رعد و برق، پاره ای نقاط غبار محلی، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش باران و برف، مه آلود، وزش باد نسبتاً شدید و به دنبال آن در پاره ای مناطق احتمال آبگرفتگی معابرعمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی و در جاده های کوهستانی، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و برف گیر، کاهش دید افقی، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش باران و برف و مه آلودگی پیش بینی می شود.
مهرور گفت: بنابراین دستگاه های اجرایی ضمن هماهنگی لازم به منظور تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی پیش بینی شود .

وی تاکید کرد: در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون و به ویژه رسانه های استانی هموطنان ساکن در این مناطق خصوصاً کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد و مسافرین عبوری از محورهای مواصلاتی استان را به همراه داشتن تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ، همراه داشتن پوشاک گرم برای تردد در گذرگاههای کوهستانی توصیه شود.

ضمناً با توجه به افزایش نسبی دمای هوا طی روزهای اخیر و با بارش باران طی مدت یاد شده پتانسیل ذوب برف در مناطق کوهستانی افزایش یافته و تقویت رواناب و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها پیش بینی می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار