معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

مراکز توزیع کننده دارو بیماران خاص را در الویت قرار دهند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سازمان های بیمه گر باید پرداخت مطالبات انجمن های بیماری های خاص و مراکز توزیع کننده داروهای این بیماران را در الویت قرار دهند.

کد مطلب: ۶۰۵۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجاان شرقی، سعید شبستری در جلسه کمیته بیماری خاص در استان با اشاره به خدمات دولت در حوزه سلامت گفت: مسایل و مشکلات بیماران خاص کمی متفاوت تر از سایر بیمارن می باشد لذا دراین دولت کارهای وسیعی در این حوزه انجام شده است که می توان به تامین دارو های این افراد، بخشی از هزینه ها، وسایل کمک توان بخشی و تامین تجهیزات لازم برای درمان بیماری های خاص اشاره کرد.

وی با بیان این که بسیاری از بیمارستان های ما مجهز شده اند و بیماران خاص می توانند از خدمات درمانی بهره مند شوند، افزود: در تامین هزینه های دارویی بیماران خاص اقدامات بسیاری انجام گرفته است و داروهای گران قیمت و کمیاب که از کشور های خارجی وارد می شد در حال حاضر برخی از آن ها در داخل کشور و حتی استان با هزینه کم تولید می شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: برای فرهنگ سازی و افزایش اطلاعات مردم در مورد بیماری های خاص و مطالبات و بیان اقدامات انجام گرفته، صدا و سیمای مرکز استان ارتباط تنگاتنگی می تواند با این کمیته ها داشته باشد.

شبستری گفت: اعضای انجمن های بیماری های خاص می توانند با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان تواند از خدمات ورزشی و فرهنگی مختلف این مجموعه استفاده کنند و سازمان های بیمه گر نیز باید پرداخت مطالبات این انجمن ها و مراکز توزیع کننده داروهای بیماران خاص در الویت قرار دهند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با افزایش خدمات خود در چند سال گذشته توانسته کارهای بزرگی را برای بیماران خاص انجام دهد و با افتخار اعلام می کنیم که امروز با راه اندازی مجهزترین مرکز دیالیز خاورمیانه در جنب بیمارستان امام رضا(ع) با 122 تخت، کسی پشت نوبت در بخش دیالیز در استان نیست و تعداد بیماران تالاسمی در استان با اجرای طرح های غربالگری ثابت مانده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: در حال حاضر داروهای گران قیمت و نایاب بیماران سرطانی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهیه می شود و جزو بسته های حمایتی سازمان های بیمه گر هستند و معاونت غذا و دارو امسال 70 میلیارد ریال برای تامین هزینه داروی این افراد پرداخت کرده است.

شبستری با بیان این که 650 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند،گفت: در حال حاضر در درمانگاه های روستایی استان، پزشک به صورت 24 ساعته مقیم هست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار