نماینده مردم اسفراین در مجلس :

بند خاکی میاندشت اسفراین قابلیت گردشگری فراوانی دارد

نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: بند خاکی میاندشت اسفراین دارای پتانسیل های مختلف از جمله گردشگری می باشد.

کد مطلب: ۶۰۵۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس در دیدار با مدیرکل امور عشایر استان با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم در بند خاکی میاندشت افزود: با تکمیل بند خاکی و آبگیری آن در سال 1396و آماده سازی زیرساخت های لازم ازقبیل راه و تاسیسات آب،برق و گاز و ... فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران در بخش گردشگری فراهم خواهد شد.
قوامی به پتانسیل گردشگری بند خاکی میاندشت اسفراین اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاران می توانند طرح های گردشگری را در این پروژه تعریف و عملیاتی نمایند و مسئولان نیز حمایت خواهند کرد.
وی با اشاره به حضور عشایر در منطقه افزود: با اجرای طرح های مختلف بخصوص در حوزه گردشگری و طرح ترسیب کربن به اقتصاد عشایر منطقه کمک خواهد شد.
مدیرکل امور عشایر استان نیز در این دیدار گفت: منطقه میاندشت بعنوان یکی از سه منطقه اسکان اختیاری عشایر استان در نظر گرفته شده که تاکنون طرح بند خاکی میاندشت اسفراین با صرف یکصد و بیست و پنج میلیارد ریال هزینه پیشرفت 95درصدی داشته و با اختصاص یکصد میلیارد ریال دیگر به بهره برداری می رسد.
محمدرضا قلی پور افزود: با بهره برداری از بند خاکی میاندشت اسفراین و ذخیره 11میلون متر مکعب آب در آن ، چهارصد هکتار از اراضی مستعد ملی منطقه برای کشت محصولات کشاورزی و دامداری در اختیار 120خانوارعشایری استان قرار می گیرد.
خاطرنشان می شود :اسفراین دارای 1470خانوار عشایری با 9555 نفر جمعیت می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار