جانشین پلیس راه استان اردبیل خبرداد:

کاهش تصادفات فوتی در اردبیل

جانشین پلیس راه استان اردبیل گفت: میزان تصادفات فوتی در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۶۰۵۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، سرهنگ عوض شفیعی در جلسه مشترک کمیسیون ایمنی راه ها و بررسی تصادفات جاده ای افزود: در سال ۹۴ تعداد ۱۴۴ نفر در اثر تصادفات جاده ای استان جان خود را ازدست دادند که این میزان در سال ۹۵ به ۱۳۹ نفر رسیده است .

وی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری به لحاظ کاهش تصادفات جاده ای گفت: در سال ۹۴ استان اردبیل رتبه برتر کشوری را کسب کرد و این رویکرد در سال ۹۵ و ۹۶با ایجاد مکانیزم های جدید دنبال شده است .

جانشین پلیس راه استان اردبیل با اشاره به محورهای حادثه خیز استان افزود: محور سرچم اردبیل ،سربند اردبیل و محور اردبیل - مشگین از محورهای حادثه خیز این استان است که برای رفع این نقاط اقدامات لازم صورت گرفته و در بین آنها محور سربند -اردبیل بیشترین آمار تصادفات جاده ای را داراست .

شفیعی گفت: وازگونی خودروها بیشترین فراوانی در تصادفات فوتی و تخطی از سرعت مطمئنه هم بیشترین علت تصادفات جاده ای برآورد شده است که نیاز است رانندگان خودروها در رعایت مقررات راهنمایی ورانندگی اهتمام جدی داشته باشند .
جانشین پلیس راه استان اردبیل بااشاره به افزایش تصادفات جاده ای در طرح نوروزی ۹۵ افزود: برغم هشدار پلیس راه در طرح نوروزی ۹۵ شاهد افزایش ۱۱درصدی تصادفات بودیم که دلیل عمده آنها سرعت غیر مجاز بوده است .

وی از رزمایش طرح نوروزی در استان اردبیل خبر داد و گفت: این رزمایش از بیست و پنجم اسفندماه شروع و تا ۱۴ فروردین ماه نیروهای امدادی در جاده ها و محورهای مواصلاتی مستقر خواهند شد .

جانشین پلیس راه استان اردبیل از رانندگان خواست در تعطیلات نوروزی بارعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده ها ممانعت کرده و نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار