در ۴۷ رشته؛

مسابقات علمی،عملی فنی و حرفه‌ای در اردبیل برگزار شد

مسابقات علمی،عملی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در ۴۷ رشته ویژه دانش آموزان پایه سوم استان اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۵۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان در حاشیه برگزاری این رقابت‌ها اظهار داشت: مسابقات علمی ، عملی فنی و حرفه‌ای و کاردانش با هدف شناسایی استعدادهای برتر و هنرجویان نخبه برگزار می‌شود .

علی ورودی یادآور شد: هدف از برگزاری این مسابقات شناسایی نخبگان مهارتی و همچنین ارتقا مهارت‌های علمی- عملی هنرجویان با رویکرد توسعه کارآفرینی است.

وی با اشاره به انتخاب ۶۲۰ نفر در مرحله تئوری استانی در آذرماه سال جاری و انتخاب ۳۵۰ نفر در مرحله عملی اضافه کرد: هنرجویان در ۲۱ رشته فنی و حرفه‌ای و ۲۶ رشته کاردانش با یکدیگر رقابت کردند تا منتخبان مرحله استانی نیز مشخص شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: در رشته فنی و حرفه‌ای ۱۰۷ نفر و در کاردانش ۱۰۴ نفر از استان انتخاب شده و به مرحله تئوری کشوری راه خواهند یافت.

به گفته ورودی منتخبان در فرودین ماه امسال در مرحله تئوری کشوری رقابت کرده و در ادامه در تابستان در مرحله عملی رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های مرحله کشوری در استان‌های آذربایجان غربی و مرکزی تصریح کرد: منتخبان کاردانش نشان ملی مهارت درجه یک، دو و سه و همچنین مدال‌های طلا، نقره و برنز دریافت می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان گفت: علاوه بر این منتخبان فنی و حرفه‌ای نیز رتبه‌بندی شده و مدال دریافت خواهند کرد.

ورودی افزود: هنرجویانی که بتوانند حائز مدال شوند در رشته مرتبط دانشگاه‌های سراسری به صورت رایگان ادامه تحصیل خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار