مدیرکل مناطق کمترتوسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش:

امتیاز سختی کار معلمان عشایر ارتقا پیدا می کند

مدیرکل مناطق کمترتوسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: امتیاز سختی کار معلمان عشایر با برنامه ریزی های صورت گرفته همچون معلمان استثنایی به عدد 1000 ارتقا پیدا می کند.

کد مطلب: ۶۰۵۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علی نقی یزدان پناه در اولین کنگره گرامیداشت معلمان پیشکسوت عشایر خوزستان اظهار کرد: معلمان عشایری سخت کوش ترین معلمان کشورند و در مناطق صعب العبور و کمتر توسعه یافته مشغول خدمت رسانی به نجیب زادگان عشایری هستند.

وی با اشاره به جایگاه مدارس عشایری در نظام تعلیم و تربیت کشور خاطرنشان کرد: کیفیت آموزشی مدارس عشایری کشور به طور ویژه ای ارتقا پیدا کرده است و مدارس عشایری کشور با معیارها و شاخص های مدارس عادی کشور برابری می کنند.

یزدان پناه ادامه داد: پس از تصویب اساسنامه مدارس عشایری توسط ریاست محترم جمهور، شاهد توجه ویژه دولت تدبیر و امید به تعلیمات عشایری کشور بودیم.

مدیرکل مناطق کمترتوسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: همچون سال تحصیلی جاری در سال تحصیلی آینده نیز برنامه سنجش سلامت رایگان دانش آموزان عشایری را در دستور کار داریم و از این طریق شاهد از بین رفتن دغدغه دانش آموزان عشایری در حوزه سلامت خواهیم بود.

وی افزود: با اجرای طرح رایگان سنجش سلامت دانش آموزان عشایری کشور، در صورت تشخیص هرگونه مشکل در سلامتی دانش آموز، وی سریعاً به مراکز مشخص معرفی شده تا مشکل دانش آموز برطرف شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در این سال ها تلاش زیادی کردیم تا مدارس چادری را به مدارس کانکسی تبدیل کنیم اما با این وجود هنوز به تمام اهداف خود در این حوزه دست نیافته ایم.

یزدان پناه با اشاره به اهمیت هوشمندسازی مدارس عشایری، تصریح کرد: بیشتر مدارس عشایری هوشمندسازی شده است به گونه ای که حتی مدارس عشایری چادری ما نیز مجهز به لپ تاپ هستند.

مدیرکل مناطق کمترتوسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای یرقراری عدالت آموزشی در سطح مدارس عشایری کشور به کار بسته ایم، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری اعتبارات خوبی به مدارس عشایری کشور اختصاص داده شده است و به دنبال آن هستیم تا سطح این اعتبارات در سال تحصیلی آینده رشد بیشتری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار