ظرفیت 2 میلیارد دلاری صادرات مازندران

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی مازندران گفت: ظرفیت صادرات استان بیش از 2 میلیارد دلار است.

کد مطلب: ۶۰۴۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، عبدالله مهاجر دارابی با بیان اینکه تولید بدون رفع موانع رکود محقق نمی شود، اظهار داشت: زمینه صادرات مطمئن برداشتن موانع رکود از پیش پای صادرکنندگان است.

مهاجر با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی مازندران با مشکلات بزرگی از جمله حقوق گمرکی مواجه هستند افزود:به همین دلیل ارتباط تجاری با برخی کشورها مقدور نیست.

وی ظرفیت صادرات استان را بیش از ۲ میلیارد دلار برشمرد و تصریح کرد: لازم است برای افزایش و تقویت حضور در بازار دیگر کشورها تلاش کنیم.

مهاجر با تاکید بر برگزاری شورای گفتگو با هدف تسهیل صادرات کالاهای مازندران بیان کرد: به کارگیری علم اقتصاد زمینه ساز توسعه صادرات می‌شود.

وی حمل و نقل محصولات و کالاهای صادراتی را یکی از دغدغه‌های جدی اتاق بازرگانی برشمرد و‌ گفت: با فراهم شدن امکان حمل و نقل دریایی در انتقال کالا می‌توان هزینه های صادراتی را کاهش داد. همانطور که این کاهش هزیه در کشوری مثل ترکیه یکی از دلایل موفقیت‌های صادراتی‌اش است.

مهاجر در ادامه راه اندازی انجمن اقتصاد دانان را یکی از برنامه های جدی اتاق بازرگانی اعلام کرد و گفت: تقویت ارتباط با دانشگاه ها و آموزش محوری از دیگر فعالیت‌های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی مازندران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار