مدیرکل امور عشایری استان اردبیل:

استان اردبیل در برگزاری جشنواره های عشایری رتبه نخست کشور را دارد

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: استان اردبیل در برگزاری جشنواره های عشایری رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۶۰۴۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، قادر هنرمند با بیان اینکه استان اردبیل در برگزاری جشنواره های عشایری رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده، گفت: با توجه به وجود جاذبه های گردشگری خلخال و نیز تنوع زندگی عشایری در این شهرستان پیش بینی می شود جشنواره ملی کوچ عشایر در بهترین شرایط ممکن برگزار شود .

وی از انتخاب خلخال به همراه ۲ شهرستان دیگر استان به عنوان آزمونه (پایلوت) برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر خبر داد و افزود: شهرستان های خلخال، سرعین و مشگین شهر به عنوان سه شهرستان آزمونه استان برای برگزاری جشنواره های ملی کوچ عشایر انتخاب شده اند و جشنواره سال ۹۶ این استان به میزبانی خلخال اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد .

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از تخصیص ۷۰۰ میلیون ریال برای برگزاری این جشنواره در بهار سال آینده خبرداد و افزود: با توجه به حضور عشایر مختلف کشور در این جشنواره انتظار می رود فرمانداری خلخال نیز با تخصیص اعتبار لازم در برگزاری این جشنواره ملی کمک کند .

هنرمند با اشاره به نقش تولید دامی عشایر استان اردبیل در تامین لبنیات و پروتئین مصرفی اهالی استان گفت : در حال حاضر ۱۵ هزار خانوار عشایری با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت تامین ۳۰ درصد از لبنیات و پروتئین مصرفی شهروندان اردبیلی را بر عهده دارند .

وی بیان کرد: عشایر خلخال نیز با یک هزار و ۳۰۰ خانوار علاوه بر تامین پروتئین و لبنیات مصرفی این شهرستان ۵۰ درصد از صنایع دستی این شهرستان را نیز تولید می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار