مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خبرداد:

کاشت بیش از ۳ هزار نهال به یاد شهیدان استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در هفته منابع طبیعی که از ۱۵ اسفند تا ۲۰ اسفند ماه است به پاس ایثار و فداکاری‌ها و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان استان اردبیل ۳ هزار و ۳۰۰ نهال در مناطق مختلف استان اردبیل کاشته می‌شود.

کد مطلب: ۶۰۴۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، شهامت هدایت افزود: در هفته منابع طبیعی برنامه‌های متعددی از جمله کاشت نهال، افتتاح طرح‌های منابع طبیعی، افتتاح فضای سبز و ... را از برنامه‌های هفته منابع طبیعی عنوان کرد .

وی بیان کرد: پارک تولد برای اولین بار در کشور در شهرستان مشگین‌شهر افتتاح می‌شود که در این طرح برای هر خانواده ۲۰ الی ۲۵ متر زمین اختصاص خواهد یافت تا خانواده‌ها با مدیریت و کاشت نهال در ایجاد فضای سبز و توسعه منابع طبیعی سهیم باشند .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یادآور شد: در راستای اقتصاد مقاومتی پنچ پروژه آغاز شده است و پارک درویش‌چای سرعین که از جمله این طرح‌ها است و ۷۰ درصد کارهای آن انجام شده است به زودی به بهره‌برداری می‌رسد تا با افتتاح این طرح شاهد رشد گردشگری استان و ماندگاری مسافران در استان اردبیل باشیم .

هدایت افزود: در سال جاری ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل تخصیص یافته بود و در سال آینده در راستای تحقق برنامه ششم توسعه این اعتبار ۱۰۹ درصد افزایش خواهد یافت .

وی بیان کرد: در راستای تثبیت مالکیت و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی در سال ۹۵ برای ۱۳۲ پلاک به مساحت ۱۳ هزار هکتار سند تک برگ تخصیص یافت .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در کل ۸۱ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی تثبیت مالکیت شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار