رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی خبر داد:

لزوم ارایه گواهی عدم سوء پیشینه نامزدهای انتخابات شورای شهر

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: امسال برای برای نخستین بار نامزدهای انتخابات شورای شهر باید گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشند.

کد مطلب: ۶۰۳۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، سعید شبستری در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات میان دوره ای مجلس در دو حوزه انتخابیه استان اظهار داشت: در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر 51 نفر ثبت نام کرده اند که 43 نفر از طریق فرمانداری و 8 نفر از طریق وزارت کشور ثبت نام کرده اند که یک نفر از ثبت نام کنندگان زن می باشد.

وی افزود: 36 نفر کاندیدای میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه اهر و هریس شده اند که 31 نفراز طریق فرمانداری و 5 نفر ا ز طریق وزارت کشور ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: از امروز بررسی صلاحیت های نامزد های انتخاباتی میان دوره ای شروع شده و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت و پس از استعلام از مراجع 4 گانه حداکثر تا 5 ورز جواب نهایی اعلام خواهد شد و اگر فردی رد صلاحیت شد به مدت 4 روز از 25 اسفند ماه فرصت دارد شکایت خود را اعلام کند.

شبستری ادامه داد: اگر مجددا بعد از اعلام نتایج فردی رد صلاحیت شد از 20 فروردین تا 8 اردیبهشت فرصت خواهد داشت تا شکایات خود را به شورای نگهبان اعلام کند و در روز 19 اردیبهشت اسامی نهایی نامزدهای انتخاباتی اعلام خواهد شد و نامزدها از 21 تا 27 اردیبهشت برای تبلیغ فرصت خواهند داشت.

وی با بیان این که انتخابات شورای شهر و روستا همزمان با انتخابات میان دوره ای مجلس و ریاست جمهوری اردیبهشت سال 96 برگزار می شود، تصریح کرد: امسال برای برای نخستین بار نامزدهای انتخابات شورای شهر باید گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشند لذا توصیه می شود از هم اکنون اقدام کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در دوره های قبل به استعلام اکتفا می شد ولی در این دوره داشتن گواهی سوء پیشینه ضروری شده که اعتبار آن یک ماهه خواهد بود.

شبستری با اشاره به آغاز تبلیغات زود هنگام به خصوص در فضای مجازی گفت: این گونه تخلفات در صورت مشاهده به کمیسیون جرایم رایانه ای ارجاع داده می شود البته7 روز برای تبلیغ فرصت کمی است و قانون در این زمینه دارای خلاء می باشد برای این که یک فرد نمی تواند در این مدت کم، علمکرد واقعی خود را ارایه دهد.

وی اظهار داشت: شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی هم می تواند فرصت باشد برای آگاهی مردم و هم می تواند تهدید باشد و افراد وارد فاز تخریبی شوند لذا توصیه می کنم همه با صداقت وارد عمل شوند و به جای تخریب یکدیگر، مسال و موضع گیری های خود را ارایه دهند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی تصریح کرد: کشور به وحدت گروه ها و جناح های مختلف نیاز دارد و هر چه قدر این گروه ها به هم نزدیک باشند باعث استحکام نظام خواهد شد وهمه فرزند انقلابیم و زیر یک پرچم واحد و تحت ولایت فقیه هستیم و نباید رو در روی هم باشیم.

شبستری گفت: رقابت ها در مقابل هم و فضای دوقطبی نباشد و همچنین اختلاف نظر به معنی دشمنی با هم نیست و این انتخابات باید تحمل ما را بالا ببرد و بعد از رای گیری و اعلام نتایج هم باید به رای مردم احترام بگذاریم و نتیجه را هر چه هست قبول کنیم.

وی ادامه داد: کشور ما از قوم های مختلف تشکیل شده است و این موضوع در انتخاب مردم در شورای شهر تاثیر گذار است ولی معتقد هستم که این موضوع نباید اصل کار باشد بلکه مردم افراد شایسته را برای شورا انتخاب کنند.

این مقام مسئول با بیان این که تا زمانی که احزاب شناسنامه دار و قانونی شکل نگرفته انتخاب مردم سخت خواهد بود و هر چه این احزاب شناخته شده باشند مردم راحت تر و درستر می توانند انتخاب کنند، اظهار داشت: 36 حزب شناسنامه دار و قانونی در سطح استانی و کشوری در حال فعالیت هستند و این روند در انتخابات ولیست رای دهی تاثیر گذار است به خصوص در کلان شهر هایی مثل تبریز، استقبال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار