ارائه خدمات دندانپزشکی به 200 هزار دانش آموز مازندران

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ارائه خدمات دندانپزشکی به 200 هزار دانش آموز استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۲۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا- مازندران، قاسم جان‌بابایی ضمن اینکه از ارائه خدمات فلوراید تراپی به دانش‌آموزان استان خبر داد، اظهار داشت: 200 هزار دانش‌آموز مازندران از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شدند.

جان‌بابایی گفت: برای ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان توسط دندانپزشکان 50 یونیت سیار به مدارس استان انتقال یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی افزود: تفاهم نامه مشترک علوم پزشکی و آموزش وپرورش در جهت ارتقا سلامت دانش آموزان منعقد شده است و در این راستا دندانپزشکان درمان با فلوراید تراپی و پرکردن شیار دندان ها را انجام دادند.

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری از پوسیدگی دندان ها به ویژه در سنین پایین خاطرنشان کرد:خدمات دندانپزشکی در بسیاری از کشورها در سنین زیر 16 سال رایگان است و این به عنوان شاخصی در سلامت شناخته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ارائه خدمات رایگان به به افراد در کشور را در سن زیر 14 سال عنوان کرد و گفت: با انتقال یونیت‌ها به مدارس و ارائه خدمات دندانپزشکی اقدامات در این حوزه پیگیری شد.

جان بابایی میزان پرشدگی شیارها را 80 هزار مورد بیان و تصریح کرد: امیدوارم تا 4سال آینده شاخص‌های دهان و دندان بهبود یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همیاری و همگامی با هدف بهبود وضعیت بوفه مدارس،آبخوری در مدارس، ورزش صبحگامی و ساعت ورزش در مدارس را از دیگر اقدامات دو جانبه در مسیر همکاری های دو سازمان عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار