مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

بکوشیم تا حال و هوای تربیتی در مدارس غالب باشد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در محیط مدارس حال و هوای تربیتی باید حال و هوای غالب باشد و همه‌ی اجزا سیستم آموزش و پرورش در تلاش برای کار تربیتی باشند.

کد مطلب: ۶۰۱۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سیدعلی قاسمی در نشست با حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی به مناسبت سالروز امور تربیتی، اظهار داشت: روز امور تربیتی محصول تفکر دو انسان بزرگ است که سرمایه‌ی آن‌ها عقل بود، پس امروز به نوعی روز عقلانیت نیز هست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه امور تربیتی در سیستم آموزش و پرورش به‌وجود آمد تا انقلاب پابرجا بماند، گفت: تربیت یک سیستم است و یک فعل خاص نیست. درواقع مجموعه‌ی افعال و اجزا محصولی به نام متربی دارد. اجزایی مانند در و دیوار مدرسه، محوطه سازی مدرسه، محتوای درسی و ظاهر معلمان و مدیران که همگی تربیت دانش‌آموز است.

قاسمی بر ضرورت غالب کردن حال و هوای تربیتی در مدراس و جامعه تاکید کرد و افزود: تلاش ما باید به این سمت باشد که همه‌ی اجزاء سیستم آموزش و پرورش به این نقطه برسند که کارشان در هرحال تربیتی است.

وی از خودتربیتی به عنوان عامل تأثیرگذاری بر دیگران نام برد و گفت: تربیت تمام شدنی نیست و همیشگی است و اقتصای تربیت تأثیرگذار، قلب پاک است.

قاسمی با تاکید بر اینکه تربیت حوصله می‌طلبد، گفت: موضوع تربیت، انسان است با تمام ویژگی‌هایش که بر این اساس این امر انسان‌شناسی را مهم می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر استفاده از فرصت‌های موجود در حوزه تربیتی تاکید کرد و گفت: ما از نظر دانش مربیان مشکلی نداریم اما احتیاج به تغییر نگرش آنان داریم. فرصتهایی مانند دفاع مقدس، فضای مجاز، دانش‌آموزان نخبه و غیره، با برنامه‌ریزی نهادهای مختلف حوزه پرورشی باید به تبدیل به سرمایه شوند.

قاسمی با اعلام اینکه در نظر داریم تا هر شهرستان استان دارای یک اردوگاه دانش‌آموزی باشد، افزود: در عین حال همه‌ی اجزای آموزش و پرورش باید روی بانشاط کردن و جذاب کردن مدارس تمرکز کنند.

وی در پایان گفت: نگاه ما باید به آینده باشد و از تفکر دم دستی باید بپرهیزیم. مدیران آموزش و پرورش اگر به آینده چشم داشته باشند و نقطه‌های دور را در نظر داشته باشند، موفق خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار