رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی به پانا خبر داد؛

کاهش 20 درصدی ورود دانشجو به دانشگاه‌های غیرانتفاعی

رئیس اتحادیه دانشگاه ‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با اعلام کاهش میزان ورود دانشجو در دانشگاه ‌های غیرانتفاعی گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه ها سالانه 20 درصد کاهش می یابد.

کد مطلب: ۶۰۱۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد

علی آهون منش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به وضعیت صندلی های خالی در دانشگاه های غیرانتفاعی اظهارداشت: وضعیت دانشگاه های غیرانتفاعی به دلیل توزیع ناعادلانه و نامناسب دانشجو هر روز بدتر می شود به طوری که بیش از 70 درصد از صندلی های موسسات در دوره های کارشناسی و کاردانی خالی است.

رئیس اتحادیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با اشاره به دلیل خالی ماندن صندلی دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: با توجه به اینکه تعداد داوطلبان کنکور سراسری کاهش یافته و بیشتر داوطلبان در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل می شوند و از آنجا که تعداد دانشگاه های غیردولتی زیاد است باعث شده تا با صندلی خالی مواجه شویم.

وی درباره راهکارهای پذیرش دانشجو برای پر کردن صندلی های خالی دانشگاه ها گفت: یکی از موضوعاتی که برای پر کردن صندلی خالی دانشگاه ها مطرح شد، بحث ادغام دانشگاه های غیرانتفاعی بود که توانستیم برخی از واحدها را تجمیع کنیم.

آهون منش در ادامه با اشاره به سیاست های تشویقی برای جبران ظرفیت های خالی دانشگاه ها خاطرنشان کرد: در سال جاری بعد از اعلام نتایج کنکور، وزارت علوم در اقدامی مرحله تکمیل ظرفیت را برای دانشگاه های غیرانتفاعی مد نظر گرفت که فرصت خوبی برای داوطلبان بود و به عنوان یک مشوق برای دانشگاه های غیرانتفاعی تلقی می شد.

رئیس اتحادیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی درباره تجمیع واحدهای دانشگاهی غیرانتفاعی گفت: موضوع تجمیع موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی به وزارت علوم در راستای تشویق مراکز آموزشی به کیفیت آموزش پیشنهاد شده و قرار شد تا به واحدهایی که تجمیع می شوند تسهیلاتی در قالب وام نیز اعطا شود که منتظر دستور وزیر علوم هستیم.

وی با اشاره به رشد منفی پذیرش دانشجو در دانشگاه ‌های غیرانتفاعی گفت: سهم دوره‌های کاردانی و کارشناسی از این کاهش بیش از مقاطع دیگر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار