معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد در گفت و گو با پانا:

17درصد صدقات از طریق پرداخت الکترونیکی واریز شد/هفت میلیون صندوق صدقات کوچک در کشور توزیع شده است

خبرگزاری پانا:معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: 200 هزار صندوق صدقه به مدارس و ادارات اختصاص داده شده است و پیش بینی می شود در مجموع بیش از 150 میلیارد تومان صدقه تا پایان سال از سراسر کشور جمع آوری شود.

کد مطلب: ۶۰۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد

سعید ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پانا، با بیان اینکه میزان صدقات جمع‌آوری شده طبق پیش‌بینی‌ها باید تا پایان سال به 170 میلیارد تومان برسد، گفت: در 9 ماهه نخست امسال 130 میلیارد تومان صدقه از 7.5 میلیون صندوق صدقات سراسر کشور جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هفت میلیون صندوق صدقات کوچک، 300 هزار صندوق معابر جهت دریافت صدقات و نذورات مردمی اختصاص دارد. همچنین 200 هزار صندوق متوسط در اختیار مدارس و ادارات قرار داده شده است.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: در حال حاضر 17 درصد از صدقات از روش‌های دریافت الکترونیکی است و طبق برنامه پنج ساله پنجم باید این نقش به 25 درصد افزایش یابد.
ستاری از اجرای دریافت صدقه الکترونیک از طریق کارت‌های شهروندی در شهرهای شیراز، رشت، سنندج، قزوین و درود خبر داد.
وی اضافه کرد: در این شهرها، شهروندان خدمات را از طریق کارت‌های شهروندی دریافت می‌کنند و در شهرهایی که این امکان به وجود آید، دریافت صدقه الکترونیک نیز از طریق کارت‌های شهروندی محقق می‌شود.
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد در ادامه با اشاره به تحقق 70 درصد پیش‌بینی‌های به عمل آمده مربوط به جمع‌آوری صدقات،‌ نذورات و مشارکت‌های مردمی، عنوان کرد: افزایش تعداد مشترکان و استفاده از روش‌های الکترونیکی روزآمد در تحقق این امر بسیار موثر بوده است.
ستاری خاطر نشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده برای ارائه خدمات مددجویان از جمله تامین معیشت، تامین جهیزیه دختران و کمک هزینه ازدواج فرزندان پسر، تامین مسکن مددجویان در مناطق زلزله‌زده، رفع مشکلات درمانی، ارتقای وضعیت فرهنگی، اشتغال و غیره اختصاص می‌یابد.
به گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، هفت میلیون صندوق صدقات کوچک و 270 هزار صندوق صدقات بزرگ پایه‌دار در سراسر کشور توزیع شده است. علاوه بر این طراحی صندوق صدقات چوبی و MDF با شکلی زیبا در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه سرقت از صندوق‌های صدقات به صفر نرسیده، اما کاهش چشمگیری داشته است، از اجرای طرح ایمنی صندوق‌های صدقات در سراسر کشور خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار