به یاد روحانی شهید حجت الاسلام صالحی خوانساری

نخستین یادواره «خط سرخ» در قم برگزار شد

یادواره روحانی شهید حجت الاسلام سیدمجتبی صالحی خوانساری و 40 شهید مسجد امیرالمومنین(ع) خیابان شهید دل آذر قم با عنوان «خط سرخ» پیش از ظهر امروز جمعه در این مسجد برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۸۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت روحانی شهید حجت الاسلام سیدمجتبی صالحی خوانساری و یادبود 40 شهید مسجد امیرالمومنین(ع) خیابان شهید دل آذر قم با حضور علما و روحانیون و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

حجت الاسلام میرزامحمدی طی سخنانی در این مراسم، به بیان اهمیت بصیرت پرداخت و ویِژگی های اصحاب سیدالشهدا(ع) را بیان کرد.

وی تاکید کرد: اسلام و انقلاب اسلامی، تحریم و شهادت دارد اما هدررفتن، نفله شدن و نابود شدن ندارد و این ویژگی های انقلابی است که از خون سیدالشهدا(ع) نشات می گیرد.

این مراسم معنوی که با همکاری ستاد برگزاری یادواره خط سرخ و بسیجیان حوزه شهید قربانی ناحیه امام حسین(ع) و پایگاه هشت شاهد برگزار شد، با نوحه خوانی حاج ابوذر بیوکافی و کربلایی محمدجواد احمدی در وصف مقام شهدا و بزرگداشت ایام فاطمیه(س) ادامه یافت.

شهید حجت الاسلام سید مجتبی صالحی خوانساری در سال 1323 متولد شد و در تاریخ 29 اسفند سال 62 به دست عوامل ضد انقلاب در جوانرود کردستان به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم به خاک سپرده شد.

امضای سرخ رنگ این شهید پس از شهادت بر روی کارنامه فرزند دانش آموزش، به عنوان معجزه شهید نامگذاری شده و در موزه شهدا در تهران نگهداری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار