نخستین پایگاه امداد و نجات کوهستانی مازندران افتتاح شد

نخستین پایگاه امداد و نجات کوهستانی مازندران درفاصله چند کیلومتری قله دماوند با حضور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۵۹۶۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، نخستین پایگاه امداد و نجات کوهستانی استان که ساختمانی 600 متری و اهدایی مرحوم حاج "یوسف امیدوارمقدم" است در فاصله چند کیلومتری قله دماوند با هدف امدادرسانی تخصصی به کوهنوردان و حادثه دیدگان صعود به بام ایران به بهره برداری رسید. این پایگاه به نام امدادگر شهید " علی ملک زاده" از شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر راه اندازی شد.

مجتبی اکبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در آیین افتتاح این پایگاه گفت: با توجه به حادثه خیز بودن جاده هراز ونیز آماربالای صعودهای تابستانه وزمستانه کوهنوردان داخلی ونیز خارجی به قله دماوند یک نیاز مهم وضروری بوده است.

اکبری افزود: با افتتاح پایگاه امداد ونجات کوهستان رینه، این پایگاه ،مرکزی برای توان افزایی در آموزش های تخصصی به داوطلبان عضو سازمان امداد ونجات از سراسر کشور در زمینه های برف ویخ به کوهنوردان خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر در مازندران راه اندازی شده است، افزود: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان گلوگاه در شرق مازندران هم افتتاح شد.

اکبری افزود: پایگاه جاده ای امداد ونجات در پلورلاریجان نیز درمراحل پایانی ساخت قرار دارد و حداقل تا دو هفته آینده تکمیل وبهره برداری خواهد شد.

اکبری با اشاره به اینکه تاکنون 34 پایگاه امداد ونجات جاده ای درمازندران راه اندازی شده است، ابراز امیدواری کرد: ساخت شعبه های جمعیت هلال احمر در شهرستانهای میاندورد، عباس آباد و سیمرغ درحال اجرا است که در سال آینده تکمیل وافتتاح خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار